پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

دستگیری ۱۴ حفار غیر مجاز در مازندران

دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب: 482836
نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان مازندارن در نخستین روزهای سال جدید علاوه بر دستگیری ۱۴ نفر از اعضا باند حفاری غیرمجاز، موفق به کشف مقادیری ابزار و ادوات حفاری شدند.
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی یگان حفاظت از میراث فرهنگی کشور، سردار سرتیپ دوم پاسدار رحمت الهی، فرمانده یگان حفاظت کشور با اعلام این خبر گفت: در پی کسب اخبار و گزارشهای واصله از سوی دوستداران میراث فرهنگی، مبنی بر وقوع حفاری غیرمجاز به قصد تحصیل اشیاء تاریخی در منزل شخصی بومی از اهالی روستای قلعه پایان از توابع شهرستان گلوگاه، بلافاصله اکیپی مجرب از نیروهای یگان حفاظت با همراهی عوامل انتظامی محل، پس از اخذ دستور مقام قضایی با تشکیل گروه جستجوی ویژه به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی ادامه داد: ماموران یگان با رعایت موازین شرعی و قانونی وارد خانه مورد نظر شدند و با مشاهده محل حفاری، نسبت به متوقف کردن عملیات حفاری اقدامات لازم را انجام دادند، نیروهای یگان حفاظت ضمن دستگیری تعداد ۱۴ نفر اعضاء باند حفاری غیرمجاز، در بازرسی از محل حفاری موفق به کشف و ضبط مقادیری ابزار و ادوات حفاری (شامل: بیل، کلنگ، دستگاه بالابر و...) و نیز تعداد ۳ عدد انگشتر قدیمی شدند.

 در این رابطه افراد دستگیر شده به همراه پرونده متشکله جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی استان دلالت و پیگیری موضوع در دستور کار یگان حفاظت استان قرارگرفت.
 
وی در ادامه از دستگیری باند حفاری غیرمجاز و کشف مقادیری ابزار و ادوات حفاری توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس خبرداد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار رحمت الهی افزود: در پی کسب خبر موثق از سوی منابع خبری، مبنی‌بر وقوع حفاری غیرمجاز به قصد تحصیل آثار عتیقه و باستانی در ارتفاعات و تپه‌های ثبتی از توابع شهرستان خرمبید، اکیپی مجرب از نیروهای یگان حفاظت به سرپرستی فرمانده یگان با همراهی پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان، ضمن هماهنگی با دادستان به محل مورد نظر اعزام شدند.

فرمانده یگان حفاظت کشور تصریح کرد: این نیروها با رعایت اصول حفاظتی، پس از چندین ساعت گشت زنی و کمین، به محض شناسایی محل اختفاء حفاران غیرمجاز، با محاصره منطقه، در عملیاتی ویژه، ضمن دستگیری ۶ نفر اعضاء باند، موفق به کشف و ضبط یک قبضه اسلحه دولول شکاری و مقادیری ادوات حفاری غیرمجاز شدند.

وی  افزود: در این رابطه تعداد۳ دستگاه خودرو متعلق به متهمین توقیف و در این رابطه افراد دستگیرشده به همراه پرونده متشکله جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضایی استان تحویل شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *