جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

استقرار اف ۱۵های آمریکا در ایسلند و هلند

دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب: 482777
آمریکا در پاسخ به آنچه که اقدامات تجاوزکارانه روسیه در اروپا اعلام کرده است، ۱۲ فروند جنگنده اف ۱۵ و حدود ۳۵۰ پرسنل نیروی هوایی را در اروپا مستقر کرده است.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از راشاتودی خبر داد، استقرار 12 فروند جنگنده اف 15 و حدود 350 پرسنل نیروی هوایی آمریکا در اروپا نشان می دهد که پنتاگون همچنان مصمم است تا با آنچه که اقدامات تجاوزکارانه روسیه در اروپا می داند، مقابله کند.

این هواپیماها و پرسنل نظامی از 2 پایگاه هوایی در ماساچوست و کالیفرنیا برای یک ماموریت شش ماهه به ایسلند و هلند اعزام شده‌اند.

نیروی هوایی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: جنگنده های آمریکایی ماموریت های آموزشی را همراه با شرکای ناتو به عنوان بخشی از عملیات اقیانوس اطلس انجام خواهند داد و این مساله نشانگر تعهد آمریکا در قبال آزادی، امنیت و صلح در اروپا و مقابله در برابر تجاوزات بیشتر روسیه است.

استقرار این جنگنده ها در هلند و ایسلند بخشی از برنامه های پنتاگون برای تقویت حضور نظامی آمریکا در اروپا به شمار می رود. ماه آینده نیز وزارت دفاع آمریکا قصد دارد 6 فروند جنگنده اف 16 را به فنلاند اعزام کند. البته فنلاند عضو ناتو نیست ولی مشارکت فعالانه ای در فعالیت های ناتو دارد.

ایسلند تنها عضو ناتو است که ارتش مستقل ندارد. این کشور تنها یک گارد ساحلی کوچک در اختیار دارد. این کشور در دوران جنگ سرد نیز محل استقرار یک پایگاه هوایی آمریکا بوده است. البته این پایگاه هوایی در سال 2006 میلادی تعطیل شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *