چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

شمال شهر هیت عراق آزاد شد

دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب: 482651
منابع خبری بامداد دوشنبه گزارش داده اند نیروهای عراقی در اقدامی که می تواند داعش را هر چه بیشتر به سمت مرزهای سوریه عقب براند، بخش هایی از شهر هیت در غرب بغداد را از این گروه تروریستی پس گرفت.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مقام های نظامی بامداد دوشنبه به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته اند نیروهای عراق در عملیاتی به رهبری نیروهای ویژه ضدتروریسم این کشور ضلع شمالی شهر «هیت»، واقع در غرب بغداد را از داعش پس گرفته اند.

عملیات بازپس گیری «هیت»، در نزدیکی رود فرات و پایگاه عین الاسد  هفته قبل آغاز شد و ارتش عراق درصورت آزادسازی این شهر داعش را هرچه بیشتر به سوی مرزهای سوریه عقب خواهد راند.

با این وجود، مین های جاده ای و احتیاط نیروهای عراقی برای محافظت از صدها غیرنظامی محصور شده در این شهر باعث کندی عملیات آزادسازی آن شده است.

ژنرال حشام الجبری، از واحد ضد تروریسم عراق می گوید: «هیچ وقت در عملیاتمان، شاهد تأخیر اینطوری نبوده ایم.»

آسوشیتدپرس از قول منابعی در ائتلاف ادعایی آمریکا در داعش هم نوشته نیروهای عراقی در حومه «هیت» و در تلاش برای محاصره شهر هستند.

آزادسازی شهر «هیت» که در 240 کیلومتری بغداد قرار دارد محور ارتباطی داعش با شهر سامرا را قطع کرده و باعث می‌شود شهر فلوجه تنها پایگاه داعش در نزدیکی پایتخت باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *