سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

آزمایشگاه ساخت مواد منفجره داعش در موصل

يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۲
کد مطلب: 482578
روزنامه آمریکایی در گزارشی از در اختیار بودن آزمایشگاه شیمیایی مجهز و کم نظیر دانشگاه شهر موصل در عراق به دست نیروهای تروریستی داعش و با هدف ساخت بمب‌ها و مواد منفجره جدید خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، مقامات نظامی  آمریکایی و عراقی و دو مقام دانشگاه‌های این کشور می‌گویند که داعش در حال استفاده از آزمایشگاه‌های شیمیایی بسیار مجهز موصل در عراق برای ساخت بمب‌ها و مواد منفجره جدید است و افراد این گروه در این مراکز مواد منفجره‌ای جدید ساخته و نحوه ساختن  آن‌ها را نیز به تروریست‌ها آموزش می‌دهند.
 
کمربند انفجاری داعش
 
به نوشته روزنامه «وال استریت ژورنال» ژنرال «حاتم مقصوصی» افسر ارشد و کارشناس امور مواد منفجره گفت که تاسیسات دانشگاه موصل توانایی داعش در انجام حملات در عراق را افزون‌تر کرده و حتی آن‌ها را قادر می‌سازد به نیروهای خود هنگام ترک گروه و رفتن به کشورهایشان آموزش لازم در این زمینه را ارائه دهند.
 
ژنرال مقصوصی افزود که سلاح ساخته شده شامل پر اکسیدهای پایه بمب‌های شیمیایی و جلیقه‌های انفجاری  همانند نمونه‌هایی که در حملات خرابکارانه بروکسل در بلژیک استفاده شد، است.
 
این ژنرال عراقی همچنین گفت که دیگر بمب‌های ساخته شده داعش، شامل نیترات که پایه ماده انفجاری است، هستند.  
 
این ژنرال عراقی افزود: «دانشگاه موصل بهترین مرکز تحقیقاتی داعش در دنیا است که اینک نام دیگری بر آن گذاشته شده و کارآموزان آن ابتدا به شهر رقه در سوریه رفته و سپس به موصل عزیمت کرده و وارد دانشگاه این شهر شده و از امکانات آن استفاده می‌جویند.»
 
سرهنگ «استیو وارن» سخنگوی نظامیان آمریکایی مستقر در عراق نیز در این رابطه گفت: «ما کاملا آگاهیم که داعش از برخی ساختمان‌ها با اهداف نظامی استفاده می‌کند و البته ما آن‌ها را بمباران کردیم.»
 
سرهنگ وارن افزود که آزمایشگاه‌های ساخت بمب داعش در موصل که داعش آن‌ها را ایجاد کرده است بزرگترین نمونه‌ها در نوع خود هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *