سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱

تورم درمانی 2 برابر تورم عادی است

يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب: 482549
قائم مقام انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: تورم اقتصادی در بخش درمانی با توجه به برخی شرایط این بخش دو برابر تورم عادی است.
به گزارش جهان، دکتر خلیلی قائم مقام انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور در گفت‌‌و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به بحث بیمه ها بیان کرد:‌ جامعه پزشکی توقع دارد که همانطور که مطابق تعرفه خدمات را پیش می‌برد، بیمه ها هم (چه بیمه های تکمیلی و چه بیمه های پایه) پرداخت‌های خود را به موقع انجام دهند و تاخیر 7 یا 8 ماهه خود را جبران نمایند.

وی ادامه داد: با توجه به بحث تورم و بسته بودن تعرفه‌ها که در حدود 8 سال است که تغییری نکرده باید گفته شود که تورم درمانی 2 برابر تورم عادی است. در واقع در بخش درمانی با توجه به تجهیزات خارجی و تخصصی بودن خدمات و پرسنل تورم به طور میانگین در محاسبات دو برابر حالت عادی می شود.

خلیلی با بیان اینکه پرستار تخصصی و تجهیزات خارجی و همچنین تهیه غذای مناسب با شرایط بیمار هزینه‌های بیشتری را می طلبد ، اظهار داشت: این هزینه ها در مجموع تورم دو برابری را باعث می‌شوند.

وی افزود:‌ از آنجا که تعرفه های پزشکی در سال 94 رشدی نداشته و در سال 95 هم با توجه به اینکه شورای عالی بیمه مقاومت می‌کند در حال حاضر قرار بر رشد و تغییر تعرفه ها نیست باید گفت که متاسفانه مراکز درمانی اعم از دولتی و خصوصی در مراحل مناسبی قرار ندارند و در این مسئله معضل وجود دارد.

قائم مقام انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور عنوان کرد: تامین هزینه‌های بیمارستانهای دولتی بر عهده دولت و بیمه‌ها و تامین هزینه های بیمارستان های خصوصی بر عهده بیمه‌ها است و اگر بیمه ها در این موارد ضعیف عمل کنند و پرداخت‌های به موقع نداشته باشند بیمارستان ها کارآیی مفید نخواهند داشت و نمی‌توانند سرویس دهی مناسبی را ارائه کنند.

وی در خصوص مشکل بزرگ برای بیمارستان‌های خصوصی یادآور شد: در حال حاضر سهامداران در بیمارستان‌های خصوصی پول تزریق می‌کنند و آنها هستند که شارژ می‌دهند در صورتی که نباید چنین باشد چرا که با این روند نه تنها سهامداران بلکه مردم هم ضرر می‌کنند. در واقع برخی مراکز درمانی و بیمارستانها قراردادهای خود را با بیمه‌ها لغو کردند و بیماران هرچند که به طور کامل خود را بیمه نموده‌اند اما در هنگام درمان نمی‌توانند از خدمات بیمه خود استفاده کنند.

خلیلی خاطر نشان کرد: چون یکی از اولویت‌های مهم دولت سلامت است باید در خصوص ساماندهی و پوشش دهی بیمه‌ها و رفع مشکلات جامع پزشکی اقدام کرد که بلکه تا آخر امسال مشکلات اساسی‌تر نشوند و هزینه های مردم کمتر گردد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *