کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عدم شکوفایی اقتصادی در ایران

15 فروردين 1395 ساعت 7:28

مشاور سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: اقتصاد دریا در ایران هنوز شکوفا نشده است و همچنان تماشاگر این اقتصاد هستیم.


به گزارش جهان به نقل از میزان، عبدالکریم رزازان اظهار داشت: سواحل شمالی و جنوبی کشور در مقایسه با همتاهای منطقه ای و جهانی خود از مزیت ها و استعدادهای بالایی برای تولید ثروت برخوردار است اما تراکم جمعیت در مناطق ساحلی کمتر از مناطق مرکزی و شمال غربی کشور است. 
 
وی افزود: سالانه 5 میلیون گردشگر خارجی وارد ایران می شوند اما از خدمات گردشگری دریایی کمتری استفاده می کنند. 
 
رزازان گفت: در جنوب کشور در برخی جزایر امکانات خوبی ایجاد شده است اما هنوز اقتصاد گردشگری در اولویت اصلی قرار ندارد و تولید ثروت از این منبع پایان ناپذیر به طور جدی آغاز نشده است. 
 
وی افزود: بیش از 800 کیلومتر طول سواحل شمال کشور است و در جنوب کشور هم بیش از چند هزار کیلومتر ساحل داریم که همسایگان ما به شدت در حال بهره برداری و توسعه اقتصاد دریا محور خود هستند و ما هنوز متولی واحد و یکپارچه ای برای توسعه اقتصادو صنعت گردشگری در سواحل کشور نداریم و نمی توان صیادی سنتی را جزء فعالیت های گردشگری محسوب کرد. 
 
مشاور رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: سالانه دو میلیون نفر گردشگر ایرانی به ترکیه می روند و ما به راحتی می توانیم این تعداد را در شمال کشور جذب کنیم و مناطق شمالی کشور مزیت های برتری نسبت به ترکیه دارد، اما به برنامه ریزی نیاز داریم تا خدمات متنوع را برای سلیقه های متمایز گردشگری ارائه کنیم. 
 
رزازان افزود: اگر چه گفته می شود دریاچه خزر خروشان است و برای گردشگری مناسب نیست اما فناوری های جدیدی در عرصه کشتیرانی تولید شده است که می توانیم این مسائل را نیز ساماندهی کنیم و همه طرحهای سرمایه گذاری در شمال کشور توجیه اقتصادی دارد و دولت هم حمایت می کند.


کد مطلب: 482400

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/482400/عدم-شکوفایی-اقتصادی-ایران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com