جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

افزایش همکاری‌ امنیتی پاکستان با ایران

شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب: 482297
وزیر کشور پاکستان با مثبت ارزیابی کردن ملاقات خود با سفیر ایران تأکید کرد: اسلام‌آباد و تهران به طور مشترک مقابل توطئه‌های بین‌المللی می‌ایستند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «مهدی‌ هنردوست» سفیر ایران در پاکستان از همکاری امنیتی با اسلام‌آباد برای دستگیری جاسوسان به ویژه در بلوچستان خبر داد.

به گزارش نوای وقت،‌ سفارت ایران بعد از ملاقات مهدی‌ هنردوست با «چودهری‌نثار‌علی‌خان» وزیر کشور پاکستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ایران آماده هر نوع همکاری برای تأمین امنیت و پیشرفت پاکستان است.

وزیر کشور پاکستان با مثبت ارزیابی کردن ملاقات خود با سفیر ایران تأکید کرد: اسلام‌آباد و تهران به طور مشترک به توطئه‌های بین‌المللی و مخالفت برخی کشورها پاسخ می‌دهند.

خان از سفیر ایران درخواست کرد درباره دستگیری همکاران جاسوس هندی به ویژه «راکیش» معروف به «رضوان» با این کشور همکاری کند.

چندی پیش همزمان با سفر روحانی به پاکستان «کلبهوشن یادیو» جاسوس هندی از ایالت بلوچستان پاکستان دستگیر شد که واکنش رسانه‌های پاکستانی به ویژه در زمینه گسترش همکاری با ایران را به دنبال داشت.

هنردوست اطمینان داد که ایران در زمینه دستگیری جاسوسان و مسائل امنیتی با پاکستان همکاری خواهد کرد.

وزیر کشور پاکستان دستور داد پلیس و نیروهای امنیتی علیه تروریست‌های تحت تعقیب و کسانی که مدارک جعلی دارند وارد عمل شوند.

چندی پیش «چودهری‌نثار‌علی‌خان» وزیر کشور پاکستان در ملاقات با «عبد الرضا رحمانی فضلی» همتای ایرانی خود برای تشکیل نیروی نظامی ویژه بین دو کشور به توافق رسیده بود.

وزیر کشور پاکستان در ادامه ملاقات خود با وزیر کشور ایران برای تبادل اطلاعات محرمانه، برقراری نظم و هماهنگی بیشتر برای کنترل امور مرزی،جلوگیری از فعالیت‌های غیر قانونی در دو طرف مرز مشترک و جلوگیری از قاچاق انسان و مواد مخدر به توافق رسید.

این گزارش می‌افزاید: نیروهای نظامی ویژه توسط وزرای کشور پاکستان و ایران مدیریت خواهد شد.

در سال‌های اخیر نیز حمله‌های متعددی علیه اقلیت شیعه در پاکستان انجام شده که مسئولیت این حملات با گروه های شبه‌نظامی تندرو بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *