جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۱۵

لاریجانی از علت اصلی لغو سفر روحانی به اتریش پرده برداشت

شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب: 482295
رئیس مجلس با بیان اینکه گاهی اخبار شفاف و روشنی در برخی امور توسط رسانه‌ها منتشر نمی‌شود که نمونه اخیر آن لغو سفر رئیس‌جمهور به اتریش بود گفت: بی‌توجهی دولت اتریش به درخواست تیم حفاظتی رئیس‌جمهور برای لغو مجوز راهپیمایی گروهک تروریستی منافقین در جریان سفر روحانی به این کشور دلیل لغو سفر بود.
لاریجانی از علت اصلی لغو سفر روحانی به اتریش پرده برداشت
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، علی لاریجانی در دیدار نوروزی تحریریه ایسنا با تبریک سال نو گفت: گاهی اخبار شفاف و روشنی در برخی امور توسط رسانه‌ها منتشر نمی‌شود که نمونه اخیر آن لغو سفر رییس‌جمهور به اتریش بود.

نماینده مردم قم در مجلس نهم با اشاره به بی‌توجهی دولت اتریش به درخواست تیم حفاظتی رییس‌جمهور مبنی بر لغو مجوز راهپیمایی گروهک تروریستی منافقین در جریان سفر دکتر روحانی به این کشور گفت: بنده قبل از سفر در جریان مسائل بودم.

وی افزود: رییس‌جمهور به درستی تصمیم بر لغو سفر به اتریش گرفت، اما برخی رسانه‌ها با طرح مسائل ابهام‌آمیز و غیرشفاف موضوع را جور دیگری جلوه دادند.

رییس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رسانه‌هایی که سخن رئیس جمهور اتریش مبنی بر «نبود مخاطرات امنیتی در سفر دکتر روحانی به این کشور» را بر سخنان مسئولان و منابع داخلی ترجیح دادند، گفت: معتقدم اگر در جایی مشکلی بوجود می‌آید باید توسط رسانه‌ها برای افکار عمومی باز شود تا مسائل حاشیه‌ای بوجود نیاید. لغو سفر رییس‌جمهور به اتریش نمونه این مسئله است. براساس اخبار دریافتی زمینه سفر از نظر امنیتی وجود نداشت، ولی در داخل برخی رسانه‌ها با استناد به سخنان رییس‌جمهور اتریش گفتند «مشکل امنیتی» در این کشور وجود نداشت.

لاریجانی ادامه داد: البته شاید منظور رییس جمهور اتریش فقدان ناامنی از ناحیه داعش در این کشور بوده باشد، ولی برخی در داخل مسئله را طور دیگری مطرح کردند و موجب تاثیر منفی بر افکار عمومی داخلی شدند در حالی که اصلی‌ترین وظیفه رسانه علاوه بر اعلام خبر باید صحت و درستی آن باشد تا در داخلی ابهامی بوجود نیاید.

نماینده مردم قم در مجلس نهم با اشاره به مطلب منتشر شده توسط وزیر بهداشت و درمان در صفحه تلگرام شخصی‌اش درباره لغو سفر به اتریش و تایید آن افزود: ایشان سخن درستی را اعلام کردند؛ البته بنده قبل از سفر در جریان مسائل بودم. رییس‌جمهور تصمیم درستی مبنی بر لغو سفر گرفت. وقتی در سفری به طراز امنیتی از سوی کشور دعوت کننده به همه جهات توجه نمی‌شود، میهمان باید تصمیم درستی بگیرد که رییس‌جمهور چنین کرد.

وی ابهام در اطلاع‌رسانی را موجب ایجاد نوعی سرگردانی در افکار عمومی دانست و خواستار پایبندی رسانه‌های ابهام‌آفرین به اخلاق حرفه‌ای شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


me
این اروپایی ها هم هرچی ارازل از کشور های مختلف در رفته تو خودش جا داده ..بعد ادعای حقوق بشرم میکنه..
شهروند طبری
Iran, Islamic Republic of
آقای لاریجانی با بچه طرف نیستی! مگر منافقین تو فرانسه آزادی عمل بیشتری ندارند؟ مگه جاهای دیگه منافقین در برابر مسئولان ایرانی تظاهرات نکردند؟
Iran, Islamic Republic of
تقصیر رسانه ها نیست. تقصر دولته که مردم را محرم نمیدونه و هیچ اطلاع رسانی نمی کنه و رسانه ها را بیشتر به شک وا میداره.
خوب ؟؟؟؟؟ این که گره از کار گشائی نیست !! بااین عملکرد روحانی حالا در هر کشوری چهارتا از این شته گرفته های مزدور سعی خواهند کرد جمع شوند ؟؟ انوقت ماهم هی سفر لغو خواهیم کرد ؟؟؟!!! مگر قبلا این جرثومه های فساد چنین نمیکردند ؟؟!! موضوع این نیست !!!!
حسین
آخر کاسه کوزه ها سر رسانه ها شکست. دولت اگر با مردم صادق بود میگفت به خاطر حضور منافقین سفر را لغو کرده.
Iran, Islamic Republic of
آقای لاریجانی دولت باید در این مورد اطلاع راسنی میکرد و جلوی ابهام ها را میگرفت. رسانه از کجا باید اینها را میدانست جز منابع دولتی . لطفا نعل وراونه نزنید
امير
واقعا شما راست هم مي گوييد
reza
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای لاریجانی ! دولت رک وشفاف اطلاع رسانی کند چرا مردم و رسانه ها را سردر گم می کنید ؟ این نشان از ضعف دولت است.
محسن
Iran, Islamic Republic of
به قول رسایی پاسپورت روحانی اینقدر بی ارزش شده که برای یک سفر رسمی تشریفات امنیتی مناسبی براش در نظر گرفته نمیشه؟!!
احمد
Iran, Islamic Republic of
مگر تا حالا سفر خارجي بدون تظاهرات منافقين هم داشته ايم؟ ترس دولت از چي بوده؟
به نظر مي رسه واقعيت چيز ديگه ايه!
ظارها دولت اترايش تحت نفوذ لابي صهيونيسته و حاضر به همکاري با ايران نيست
حامد
هر کجا که ابهام ایجاد شده عامل اصلی دولت بوده مگر چه اشکالی داره که بگن علت اصلی لغو سفر چی بوده که سبب بشن رسانه ها گمانه زنی کنن؟؟؟؟
امیر
Iran, Islamic Republic of
آقای لاریجانی
رسانه های متعلق به دولت هم این قضیه را تا به حال نگفته بودند. حتی خود سایت ریاست جمهوری !!!!
پس احتمالا دلیل اصلی چیز دیگریست.
United States
قبل از لاريجاني خود اتريشي ها همين را گزارش داده بودند حالا كه اتريش افشا كرده آقاي لاريجاني هم مثلا خواسته افشا كند در غرب اينگونه چيزها دير يا زود افشا ميشود
ملت را چی فرض کردند مگر اتریش مثل سوریه یا افغانستان است که مسایل امنیتی داری ریسک بالایی باشد که منجر به لغو سفر شود
رضا
رئیس جمهور ما که راستگو و مشگل گشاست نباید بخاطر تظاهرات احتمالی گروهی سفر خود را به تعویق میانداخت ضمنا اگر تظاهراتی خشن هم صورت میگرفت که باعث شهادت ایشان میشد باز ایرادی نداشت چون مقام ایشان خون بهای شهیدان زیادی از حوانان ایرانه که باز رئیس جمهور خوب ما هم طرفدار مقام والای شهادت هستند