شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

چرا فدراسیون فوتبال شکایتش از AFC به FIFA را علنی نمی کند؟!

شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب: 482204
سوال اصلی اینجا است که چرا مدیران فدراسیون فوتبال شکایت خود به فیفا را علنی نمی‌کنند تا حداقل برای دوره‌های بعدی اجازه ندهند حق فوتبال ایران در بازی‌های بین‌المللی ضایع شود.
چرا فدراسیون فوتبال شکایتش از AFC به FIFA را علنی نمی کند؟!
به گزارش جهان به نقل از نسیم، بالاخره بعد از مدت‌ها فدراسیون فوتبال تصمیم نهایی خود را برای کشور میزبان بازی باشگاه‌های ایران برابر نماینده‌های عربستانی در لیگ قهرمانان آسیا را گرفت و عمان را به عنوان میزبان بازی‌های خود انتخاب کرد، کشوری که با توجه به امکانات محدودش در زمینه اماکن ورزشی حرف و حدیث‌های زیادی را به همراه داشته است.

این اتفاق در حالی افتاده است که پیش از این هم باشگاه تراکتورسازی و هم ذوب‌آهن روی کشورهایی با شرایط آب و هوایی شبیه ازبکستان نظر مساعد داشتند اما فدراسیون فوتبال بعد از سنجیدن همه جوانب تصمیم گرفت میزبانی باشگاه‌های ایرانی را به عمان واگذار کند تا حرف و حدیث‌هایی که در این باره به وجود آمد بالاخره تمام شود. البته پیش از این قرار بود تصمیم نهایی در تاریخ ششم فروردین ماه گرفته شود اما فدراسیون فوتبال چند روز بعد از مهلت تعیین شده عمان را به عنوان میزبان بازی‌های خود انتخاب کرد.

نکته عجیب دیگر این جا است که مدیران فدراسیون فوتبال ابتدا لبنان را به عنوان میزبان بازی‌های باشگاه‌های ایرانی معرفی کردند اما عربستانی ها به خاطر اختلاف‌های سیاسی با این کشور نسبت به این تصمیم اعتراض کردند و مثل همیشه با قدرتی که در کنفدراسیون فوتبال آسیا داشتند موفق شدند حرف خود را به کرسی بنشانند و فدراسیون فوتبال را مجبور به عقب نشینی کنند.

 اما در این بین فدراسیون فوتبال نامه‌ای را به AFC ارسال کرده است و در آن نسبت به گرفته شدن حق میزبانی از باشگاه‌های کشورمان گلایه شده است، نامه‌ای که در آن فدراسیون، کنفدراسیون فوتبال آسیا را تهدید به شکایت به فیفا کرده است. البته بازهم به نظر می‌رسد مثل تمام مسائل قبلی فدراسیون‌نشینان کمی دیر به فکر این کار افتاده‌اند چرا که خیلی بعید است AFC رای خود را پس بگیرد.

اما سوال اصلی اینجا است که چرا مدیران فدراسیون فوتبال شکایت خود به فیفا را علنی نمی‌کنند تا حداقل برای دوره‌های بعدی اجازه ندهند حق فوتبال ایران در بازی‌های بین‌المللی ضایع شود. با توجه به اختلاف سیاسی ایران با عربستان به طور حتم آنها حاضر نیستند برای دوره‌های بعدی لیگ قهرمانان آسیا هم در ایران بازی کنند و از هم اکنون باید فکری به حال این موضوع کرد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


طالقانی
از این دولت بیش از این نمی توان توقع داشت