کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازخواست سنا از کری درباره ایران

14 فروردين 1395 ساعت 8:18

سه قانونگذار مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به وزیر خارجه کشورشان از او درباره آزمایش‌های موشکی اخیر ایران توضیح خواستند.


به گزارش جهان به نقل از فارس، «مایک پامپئو»، «پیتر روسکام» و «لی زلدین»، سه نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به «جان کری»، وزیر خارجه آمریکا از او درباره آزمایش‌های اخیر موشکی ایران توضیح خواسته‌اند.

در این نامه که روز چهارشنبه نوشته شده، اما نسخه‌ای از آن پنجشنبه روی وب‌سایت «پامپئو» قرار گرفته از دولت «باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری آمریکا به دلیل تعلل در واکنش به این آزمایش‌های موشکی انتقاد شده است.

قانونگذاران آمریکایی، متوقف کردن توسعه موشک‌های بالیستیک ایران را «یکی از حیاتی‌ترین منافع امنیت ملی آمریکا» توصیف کرده و مدعی شده‌اند موشک‌های آزمایش‌شده ایرانی قادر به حمل کلاهک هسته‌ای هستند.

نمایندگان کنگره از کری خواسته‌اند به این سوالات پاسخ دهد:

1- چرا در نامه مشترک آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا به بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، آزمایش موشکی ایران در تاریخ 28 مارس، نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت محسوب نشده است؟

2- آیا دولت آمریکا تصمیمش را درباره اینکه آزمایش‌های موشکی ایران نقض قطعنامه نیست گرفته است؟ اگر چنین تصمیمی گرفته شده، چه زمان این کار انجام شده است؟

3-  آیا راهبرد دولت برای واکنش به جدیدترین آزمایش موشکی ایران به گونه‌ای هست که اطمینان حاصل شود بار دیگر تحریم‌های سازمان ملل نقض نمی‌شود؟


کد مطلب: 482163

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/482163/بازخواست-سنا-کری-درباره-ایران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com