جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

مراسم یادبود آیت الله طبسی در مشهد

پنجشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۰۴
کد مطلب: 481902
مراسم یادوبود آيت الله واعظ طبسي(ره)با حضور تولیت آستان قدس رضوی، استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسئولان در محل حسینیه و کتابخانه امام رضا(ع) مشهد برگزار شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، مراسم یادبود و گرامیداشت یاد و خاطر آيت الله واعظ طبسي(ره) در حسينيه و كتابخانه امام رضا(ع)  روز چهارشنبه با حضور جمع کثیری از مسئولان و اقشار مختلف مردم مشهد و طلاب حوزه های علمیه برگزار شد.
 
در این مراسم که با همراهی ذاکران اهل بیت و قرائت قاریان ممتاز قران برگزار شد حجت الاسلام مقدسيان با یاد و گرامیداشت این عالم مجاهد اظهار کرد: ایشان برای تثبيت يك حكومت اسلامی دست از مبارزه برنداشت و امروز ما در سوگ يكی از ياران صديق امام راحل نشسته ايم.
 
وی با اشاره به حضور ميليونی مردم مشهد در تشييع پيكر آيت الله واعظ طبسي(ره) گفت: اين حضور نشان از بصيرت، قدرشناسی و دين مداری مردم داشت و از طرف ديگر اين حضور اخلاص در اعمال اين مجاهد و عالم ربانی در سال‌های خدمت ايشان به مردم، نظام و انقلاب اسلامي را نشان می داد.
 
حجت الاسلام مقدسيان بیان کرد: آيت الله واعظ طبسي(ره) در ۳۷ سال قبول توليت آستان مبارك و مقدس حضرت رضا(ع) از حق شرعی و قانونی خود استفاده نكرد و اين نشان از زهد بالا و تقوای ايشان است.
 
وی همچنین با اشاره به فضائل حضرت زهرا(س) گفت: خداوند متعال به حضرت محمد(ص) در سوره كوثر، بشارت به دنيا آمدن حضرت فاطمه زهرا(س) را داده بود و از ذريه اين بانوی بزرگوار در طول تاريخ بركات فراواني براي اسلام و مسلمانان و به خصوص شيعيان قرار داد.
 
وی در ادامه گفت: نبی مكرم اسلام(ص) با آن صلابت، هر زمان كه حضرت فاطمه(س) بر ايشان وارد می شدند از جای خود بر می خواست و دست و صورت اين بانوی بزرگوار را مي بوسيدند و آن زمان كه از ايشان علت اين كار را سوال كردند، پيامبر اكرم (ص) فرمودند: والله اين عمل را جز به دستور خداوند انجام نمی دهم و اين عمل نتيجه رابطه عاطفی و معنوی پدر و دختر نيست.
 
گفتنی است در اين مراسم قاريان ممتاز و بين المللی حرم مطهر رضوی به قرائت قرآن پرداختند و مداحان و ذاكران اهل بيت(ع) در وصف فضائل و مناقب حضرت زهرا(س) مديحه سرايی كردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *