سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
خادم برتر قرآنی کشور

باید فرهنگ قرآن را در جامعه احیا کرد

يکشنبه ۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۳۳
کد مطلب: 481562
خادم برتر قرآنی کشور گفت: در سال جدید باید فرهنگ ناب قرآنی در همه عرصه‌های زندگی ما نمود عینی‌تر پیدا کند و زندگی‌مان را با تراز قرآنی آراسته و عجین کنیم.
به گزارش جهان، حجت قربانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: این جای تعجب ندارد که در کنار حرفه تخصصی دندانپزشکی و یا حرف دیگر بخواهیم با مفاهیم و فرهنگ قرآن عجین شویم بلکه تعجب اینجاست که ما نسبت به قرآن و فرهنگ و معارف آن بیگانه و یا غریب باشیم.

وی با بیان اینکه در دوره‌های مختلف در مسابقات قرآنی شرکت کرده و در پانزدهمین دوره تجلیل از برگزیدگان فرهنگ قرآنی و خادمان کلام وحی الهی به عنوان خادم برتر قرآنی در کشور تجلیل شده‌ام، افزود: سعی کردم تا از هر فرصت برای نشر و ترویج فرهنگ قرآنی استفاده کنم و این استعداد در همه نسل‌های ما وجود دارد تا بیشتر با قرآن و مفاهیم آن عجین شوند.

خادم برتر قرآنی کشور ادامه داد: نباید رجوع به قرآن مورد بی‌توجهی و غفلت واقع شود بلکه شایسته است تا فرهنگ غنی قرآن در همه ابعاد زندگی مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

قربانی بیان کرد: در سال 95 باید همه در مسیر قرآنی و احیای فرهنگ و مبانی آن همت کنند چرا که امروز دوای درد بسیاری از مشکلات، گرفتاری‌‌ها و نارسایی‌های جامعه ما به واسطه غفلت و بی‌توجهی رجوع به قرآن است.

وی تصریح کرد: هم مراکز دانشگاهی و هم مدارس و محیط های آموزشی ما باید به آموزش قرآنی بها بدهند و به بهترین شکل نسبت به ترغیب و علاقمندی جوانان و نوجوانان به علوم قرآنی همتی راستین داشته باشند تا امر قرآن و مبانی آن قوت و قدرت بیشتری بگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *