جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
عضو هیئت رئیسه اتاق ایران:

حوزه اقتصادی نیاز به برنامه اجرایی دارد

يکشنبه ۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب: 481543
عضو هیئت رئیسه اتاق ایران گفت: هر سیاست‌گذاری اقتصادی نیاز به برنامه اجرایی دارد و در حوزه ستاد مقاومتی نیز بنا به فرمایش مقام معظم رهبری نیاز به اقدام و عمل واقعی داریم.
به گزارش جهان، حسین پیرموذن امروز  در گفت‌و گو با فارس اشاره به نقش بخش خصوصی در تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: فرا رسیدن سال نو همواره شور و شوق وصف‌ناپذیری را در طبیعت ایجاد می‌کند و بهار طبیعت با هزاران رنگ خود این نوید را به ما می‌دهد که باید از نو، نو شگفت و طرحی نو برانداخت.

وی افزود: همچنان که طبیعت شکوفا می‌شود ما هم همگام با طبیعت فعالانه عمل کرده و برای رسیدن به اهداف و آروزهای شخصی و ملی برنامه‌های مشخصی را تنظیم و اجرایی می‌کنیم.

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران  بیان کرد: سال 95 هم در آغاز و هم پایان خود متبرک به نام مبارک حضرت زهرا (س) است که نویدبخش  و نشان از تبرک این سال به نام بانوی دو عالم را دارد و امید است سال 95 به برکت سال زهرا و در راستای بیانات مقام معظم رهبری سال مبارکی برای ملت ایران باشد.

پیرموذن یادآور شد: مقام معظم رهبری همه ساله بر اساس سنت زیبایی نامگذاری سال‌های شمسی را انجام می‌دهند که امسال نیز سال 95  را به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کرده و در این راستا بر اساس برنامه چشم انداز 1404 توسعه این پیام را دادند که برای برون رفت کشور از رکود بی‌سابقه و ایجاد شکوفایی اقتصادی باید همه ارکان نظام هماهنگ و با اجماع کامل در راستای سیاست‌های معظم له اقتصاد کشور از منظر سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی مورد توجه ویژه قرار گیرد و براساس این سیاست‌ها اقدام شود.
عضو هیئت رئیسه اتاق ایران گفت: هر سیاست‌گذاری اقتصادی نیاز به برنامه اجرایی دارد و در حوزه ستاد مقاومتی نیز بنا به فرمایش مقام معظم رهبری نیاز به اقدام و عمل واقعی داریم.

وی افزود: بر اساس بند یک اصل 110 قانون اساسی تعیین سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران پس از مشورت با مجمع تشخیص نظام از اختیارات مقام معظم رهبری است و ایشان هر ساله سیاست‌های کلی نظام را مانند سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به تمام ارکان نظام ابلاغ می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: در سال 92 مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را در 24 بند ابلاغ کردند و علاوه بر این سیاست‌های کشور دارای سیاست‌های کلی از جمله اصل 44 قانون اساسی ، سیاست‌های کلی اشتغال، سرمایه‌گذاری اصلاح الگوی مصرف است که همه نشان از عزم نظام در بهبود شرایط اقتصادی کشور دارد.

پیرموذن عنوان کرد: در این راستا سال 95 نیز به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری شده و این نامگذاری بیانگر آن است که اگر چه ما در حوزه تدوین برنامه‌های توسعه کشور پنج برنامه را تنظیم و اجرا کردیم و اکنون نیز در حال تدوین برنامه ششم توسعه هستیم امام هر سیاست نیاز به برنامه اجرایی دارد و برنامه‌ها و اقدامات اجرایی هر بخش از جامعه برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و سایر سیاست‌های ابلاغی صنعت چشم‌انداز باید در قالب برنامه‌هایی روشن شود و اجرای درست و به موقع برنامه‌ها برای رسیدن به اهداف تعیین شده بسیار کلیدی است.

وی گفت: این موضوع از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است و در این راستا سال جاری را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کردند.

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران اظهار کرد: همچنان که در بندهای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از جمله بند یک و 22 ذکر شده است این سیاست‌ها بسیج کلیه امکانات و منابع مالی انسانی و علمی کشور برای توسعه و به حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه در فعالیت‌های اقتصادی با تاکید بر افزایش درآمد طبقات کم درآمد و متوسط دارد.

پیرموذن افزود: علاوه بر آن بر شناسایی و بکارگیری کلیه ظرفیت‌های علمی، فنی و اقتصادی کشور، رصد برنامه‌های دشمن برای تحریم  و فشار بر اقتصاد و صنعت کشور و مدیریت مخاطرات اقتصادی و تهیه طرح‌های واکنش سریع و به هنگام تاکید دارد.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد:  اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران به عنوان پارلمان بخش خصوصی در راستای بیانات معظم له تمام تلاش خود را در جهت اجرای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی برای رشد و شکوفایی کشور ، رقابتی بودن اقتصاد، ارتقای تولید ملی، و افزایش صادرات به کار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پیرموذن در پایان سخنان خود بیان کرد: این کار سبب می‌شود تا هم راستا با دولت و ارکان نظام بتوانیم سریع‌تر به اهداف مصوب چشم‌انداز 1404 جمهوری اسلامی ایران دست پیدا کرده و نسبت به ارتقای شاخص‌های اقتصادی کشور اقدام کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *