پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
معاون تبلیغات اسلامی بوشهر:

اقتصادمقاومتی زمینه‌ساز خوداتکایی می‌شود

يکشنبه ۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب: 481528
معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر با اشاره به نامگذاری شعار سال گفت: اقتصاد مقاومتی زمینه ساز دستیابی به خوداتکایی همه جانبه است.
به گزارش جهان به نقل از مهر ، حجت‌الاسلام سیدعلی پناه محمودی نیا اظهار داشت: امسال که آغاز و پایان آن متقارن و متبرک به، ولادت با سعادت فاطمه‌ی زهرا (س) است به یمن وجود بانوی دو عالم این سال برای ملّت مقاوم و با بصیرت ایران اسلامی و برای همه‌ی مسلمین اهل البیت خوش یمن است.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی بوشهر عنوان کرد: سالی که رهبر فرزانه مان به‌ عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کرده اند به حمایت مردم از دولت و مسئولان و برنامه ریزی بهتر دست اندکاران و متولیان برای رفع گره های اقتصادی نیاز دارد و اگر مردم حمایت نکنند نمی‌شود کار را پیش برد.

حجت‌الاسلام محمودی نیا با بیان این که اقتصاد مقاومتی زمینه ساز دستیابی به خوداکتفایی همه جانبه است، افزود: اقتصاد مقاومتی باید بر پایه اقتصاد مردمی بسته شود. ما باید آنچه می‌خواهیم مصرف کنیم خود اتکا باشیم و خودمان تولید کنیم. وقتی تحریم شدیم با اختراعات و اکتشافات در این زمینه حرفی برای گفتن داشتیم. این خوداتکایی باید در اقتصاد کشور انجام شود و باید روی پای خود ایستاد و آن  را به‌عنوان یک اصل اساسی پذیریفته و آن را عملی کنیم.

وی اضافه کرد: ریشه اقتصاد مقاومتی را باید با فرهنگ سازی و اقدام فرهنگی به نسل های نو انتقال داد و در بین انها فرهنگ سازی کرد باید متون محیط های آموزشی اصلاح شود. آموزش‌های فعلی ما مصرف گرایی و تجمل گرایی است و این مطابق با فرهنگ ما نیست.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: در کنار سیستم آموزشی باید به نقش اموزش اقتصادی خانواده به ‌عنوان اولین و مهمترین نهاد توجه کرد چرا که نهادینه کردن فرهنگ کار باید از نهاد خانواده آغاز شود.

حجت‌الاسلام محمودی نیا اضافه کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال باید با نگاهی جهادی، جهاد اقتصادی را رقم زد و با برنامه ریزی و اقدامات میان‌مدت و بلندمدت، جهت رفع بیکاری، تورم و گرانی که شاه کلید مشکلات اقتصادی است عمل کرد.

وی ادامه داد: بر این اساس باید به تهدیدها به دید فرصت نگریست و با توجه به الزامات اقتصاد مقاومتی، کشور را در راستای تحقق اهداف بلندمدت و منطبق بر چشم‌اندازها پیش ببریم. قطعا در این راه علاوه بر استفاده از نظرات کارشناسان امر، باید از اختلاف‌نظرها چشم‌پوشی و برای رسیدن به قله پیشرفت و تعالی ایران اسلامی همگام و با یک هدف اقدام کرد.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر تاکید کرد: در سالی که از سوی عالی ترین مسئول نظام سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری شده است ضرورت توجه بیش از پیش به خوداتکایی اقتصادی و پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی انکارناپذیر می‌شود لذا مسئولان امر باید با ترسیم نقشه راه برای تحقق این مهم برنامه‌ریزی کرده و گام های شتابان ‌تری بر دارند.

حجت‌الاسلام محمودی نیا تصریح کرد: بر اساس فرمایشات معظم له استفاده از الگوهایی که با موازین فرهنگی و اقتصادی کشور و مناطق گوناگون آن تطبیق  داشته باشد، الزامی است. به همین جهت برای رسیدن به الگوهایی مبتنی بر بهره گیری از حداکثر امکانات و منابع داخلی و عدم بهره گیری از روش های ناهمگون با ساختار فرهنگی و اقتصادی کشور، باعث می‌شود تا توسعه ی اقتصادی که اساس آن فرهنگ ناب اسلامی و اعتقاد راسخ به انسانیت و ارزش والای آن است، مستقل از هر گونه تهاجم و با حداقل وابستگی به خارج به پیش برود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *