چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
عصر روز گذشته

باران وارد لابی سالن اصلی تئاتر شهر شد

يکشنبه ۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب: 481500
از طریق سوراخی که در سقف بالکن لابی سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر وجود دارد، باران وارد این فضا شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، در پی باراش باران در عصر روز شنبه ۷ فروردین‌ماه بخشی از آب باران از سقف بالکن لابی سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر و در محل ورودی اتاق تشریفات این مجموعه وارد این فضا شد. ریزش آب از سقف بالکن لابی سالن اصلی به گونه‌ای بود که صدای آن در فضای لابی اصلی شنیده می‌شد.

این اتفاق در حالی رخ داده که بارها اعلام شده بود که سقف این مجموعه در نقاط مختلف آسیب دیده است و در برخی مواقع بارش باران باعث بروز چنین اتفاقی شده بود.

مجموعه تئاتر شهر از امروز یکشنبه ۸ فروردین‌ماه، فعالیت خود در سال ۹۵ را آغاز می‌کند و میزبان گروه‌های نمایشی و پذیرای مخاطبانی است که برای تماشای آثاری که قرار است به صحنه روند به این مجموعه مراجعه می‌کنند.

طی سال‌های اخیر به دفعات به موضوع فرسودگی بنای مجموعه تئاتر شهر و نیاز این بنای هنری به بازسازی اساسی اشاره شده است.

مهرماه سال ۹۳ سالن‌های سایه و قشقایی مجموعه مورد بازسازی قرار گرفتند که این بازسازی بعد از یک سال به اتمام رسید اما وضعیت کلی بنای تئاتر شهر و سالن اصلی مجموعه، همچنان نامطلوب است.

علیرغم سقوط پیشانی سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر و همچنین بررسی‌های فنی صورت گرفته از سوی دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اذعان کارشناسان مربوطه در خصوص مواردی اساسی در بنا و سالن اصلی تئاتر شهر که نیاز به تعمیر و بازسازی دارند، به دلیل تأمین نشدن بودجه مورد نیاز، بازسازی مجموعه تئاتر شهر به صورت ناتمام رها شده است.

ریزش آب باران از سقف بالکن لابی اصلی مجموعه حاکی از فرسودگی این بنا و هشداری برای اقدامی عاجل در شروع بازسازی اساسی بنای ملی تئاتر ایران است.

در بازسازی سال ۹۴ سالن‌های قشقایی و سایه بازسازی و تعمیر شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *