جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
اسنودن:

انفجارات بروکسل قابل پیشگیری بود

شنبه ۷ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۵۸
کد مطلب: 481445
«ادوارد اسنودن» کارمند سابق سازمان اطلاعات جاسوسی آمریکا (سیا) گفت: حملات تروریستی در بروکسل که به کشته شدن بیش از 30 نفر منجر شد، از طریق دستگاه های امنیتی سنتی قابل پیشگیری بود.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، اسنودن، پیمان کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) دیروز (جمعه) که از طریق تله کست از مکانی نامعلوم در روسیه سخن می گفت، در کنفرانسی که در شهر «توسان/Tudson» ایالت آریزونای آمریکا برگزار شد، اظهار داشت: حملات بروکسل از طریق ابزارهای امنیتی سنتی، و نه سامانه های نظارت جمعی الکترونیکی قابل پیشگیری بود.
وی گفت: توزیع منابع، غلط بوده است، وقتی همه چیز( اطلاعات ) را جمع آوری می کنید، در واقع چیزی را درک نمی کنید و تمرکز ندارید و جنجال برپا شده شما را کور می کند. ما بسیاری از اطلاعات را طبقه بندی می کنیم به گونه ای که از یک تهدید اصلی غافل می شویم.

وی خاطرنشان کرد که بر اساس گزارش های منتشره، ترکیه قبل از این حملات، اطلاعاتی را درباره فعالیت های مشکوک عاملان این حمله به دولت بلژیک ارائه داده بود. سیستم های نظارت گسترده الکترونیکی نتوانست از بمب گذاری ها در مسابقات ماراتن بوستون توسط برادران چچنی به نام های «جوهر تسارنایف» و «تیمورلنگ تسارنایف» در سال 2013 پیشگیری کند.

به گفته اسنودن، مقام های روس در سال 2011 به پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) درباره تیمورلنگ تسارنایف هشدار داده بودند اما مسوولان آمریکایی فرصت بازداشت وی را از دست دادند.

اسنودن، در سال 2013 اطلاعات گسترده ای را درباره اسناد محرمانه جاسوسی آمریکا از شهروندانش منتشر کرد. وی با کپی برداری از اطلاعات محرمانه از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا اقدام به افشاگری درباره برنامه محرمانه این دولت کرد.
در حملات تروریستی بروکسل شامل انفجار بمب در فرودگاه و مترو بروکسل در 22 مارس (3 فروردین)، دست کم 31 نفر کشته و 300 نفر مجروح شدند. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را نیز پذیرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *