سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

مجلس سفلی قزاقستان آغاز به کار کرد

شنبه ۷ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب: 481436
نخستین جلسه مجلس سفلی قزاقستان برگزار و «باقیخواجه ازمحمبیت اف» نماینده حزب «نور آتن» (حزب حاکم کشور) به عنوان رئیس مجلس انتخاب شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، روز گذشته نخستین جلسه مجلس سفلی قزاقستان برگزار و «باقیخواجه ازمحمبیت اف» نماینده حزب «نور آتن» (حزب حاکم کشور) به عنوان رئیس مجلس انتخاب شد.

ازمحمبیت اف 67 ساله قبل از این نیز به عنوان استاندار استان «آتیرائو» این کشور بوده است.

وی همچنین در سمت معاون رئیس پارلمان فعالیت کرده و در سال‌های 2008 تا سال 2012 نیز استاندار استان قزاقستان غربی بوده است.

در انتخابات زودهنگام 20 مارس سال جاری در قزاقستان 3 حزب «نور آتن» یا به عبارت دیگر حزب «نورسلطان نظربایف» رئیس جمهور با کسب 82.2 درصد آراء، حزب حکومت گرای «اک ژال» 7.18 درصد آراء و حزب خلقی کمونیستی قزاقستان 7.14 درصد آراء را بدست آوردند.

جلسه نخستین پارلمانی قزاقستان روز گذشته با شرکت رئیس جمهور این کشور برگزار شد. در میان 107 نماینده پارلمان 84 نماینده آن از حزب «نور آتن»، 7 نماینده از حزب خلقی کمونیستی قزاقستان، 7 نماینده از «اک ژال» و 9 نماینده از انجمن خلق های قزاقستان می‌باشند.

40 درصد نمایندگان جدید مجلس سفلی قزاقستان از منتخبان گذشته می‌باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *