پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

راه‌های قم امن‌تر شده‌اند

شنبه ۷ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۲
کد مطلب: 481432
رئیس پلیس راه استان قم گفت: از 25 اسفندماه سال 94 تا پایان روز ششم فروردین سالجاری، آمار تصادف در محورهای ارتباطی این استان 31 درصد کاهش یافته است.
به گزارش جهان، سرهنگ اردشیر جمشیدی راد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت همچنین تصادف های فوتی 100 در صد، تصادف های جرحی 41 درصد و تصادف های خسارتی 26 درصد در محورهای قم کاهش یافته است.
وی افزود: از ابتدای تعطیلات تاکنون، 33 درصد تصادف ها در استان از نوع واژگونی بوده است که ناشی از ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه بوده است.

رئیس پلیس راه استان قم همچنین گفت: از 25 اسفندماه سال گذشته تا پایان روز ششم فروردین ماه جاری، سه میلیون و 926 هزار و 487 وسیله نقلیه در محورهای استان تردد کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 10 درصد افزایش نشان می دهد.

وی اضافه کرد: در همین مدت تعداد تردد وسایل نقلیه سبک 13 درصد و وسایل نقلیه سنگین هشت درصد و در مجموع 11 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

جمشیدی راد افزود: روز گذشته 459 هزار و 437 وسیله نقلیه در محورهای استان تردد کردند که نسبت به روز مشابه پارسال، 26 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه اکنون محورهای اصلی استان نیمه سنگین است، بیان کرد: هر روز از ساعت 11 تا 16 بار ترافیک محورهای تهران - قم، قم – تهران، کمربندی امام علی(ع)، قم – سلفچگان، قم – اراک و محورهای فرعی جعفریه، کهک و تفرش دارای ترافیک نیمه سنگین است.

وی افزود: ترافیک در این محورها در ساعت های دیگر شبانه روز عادی و روان است.

وی با اشاره به آغاز مرحله دوم مسافرت ها و همچنین افزایش تردد وسایل نقلیه سنگین در محورها، به رانندگان توصیه کرد: رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و پرهیز از هرگونه عجله و شتاب را در مسافرت های خود لحاظ کنند.

قم دارای هشت راه اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آزاد راه قم – تهران به طول 130 کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول 87 کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزاد راه قم –کاشان به طول 104 کیلومتر، آزاد راه قم - گرمسار به طول 173 کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول 136 کیلومتر است.

استان قم در شاهراه مسیرهای 17 استان کشور قرار گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *