کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حمام خون در استادیوم فوتبال

7 فروردين 1395 ساعت 11:47

یک عامل انتحاری با نزدیک شدن به جمعیت حاضر در یک استادیوم فوتبال عملیات انتحاری خود را به دور از نیروهای امنیتی انجام داد و ۳۰ عراقی را کشت.


به گزارش جهان به نقل از فارس، گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله انتحاری به یک استادیوم فوتبال در جنوب بغداد را بر عهده گرفته و کشته شدن 30 شهروند عراقی را تایید کرده است.

در برخی از منابع خبری تعداد کشته شدگان 29 نفر و تعداد زخمی‌های این حادثه 60 نفر عنوان شده اما منابع خبری رسمی در عراق این تعداد را 30 کشته عنوان کرده‌اند. البته نیروهای امنیتی و مسئولان برگزاری مسابقه فوتبال در جنوب بغداد در ساعات اولیه این حادثه را درگیری هواداران و اغتشاش بین مردم توصیف کرده بودند اما به هر حال 30 کشته و 60 زخمی بر جای مانده اجازه پنهان کردن حقیقت خبر را به آنها نداد.

در لحظه انفجار جمعیت قابل توجهی در اطراف بازیکنان دو تیم حاضر بودند و بازیکنان تیم برنده مشغول دریافت جوایز خود بوده‌اند که ناگهان عامل حمله انتحاری اقدام به افنجار بمب‌های کمری و دستی خود می کند.

محل استادیوم در نزدیکی اسکندریه، شهری در حدود 40 کیلومتری جنوب پایتخت بوده است. یک پزشک در بیمارستان اسکندریه میزان عنوان شده از تلفات را تایید کرده و هشدار داده که احتمال افزایش کشته شدگان با توجه به عمق زخم‌ها وجود دارد.

استادیوم محل انفجار در استان بابل عراق واقع است، این دیدار از سری بازی های فوتبال در رده های سنی نوجوانان میان دو تیم پرطرفدار محلی در جریان بود که یک عامل انتحاری خود را با کمر بند انفجاری در میان هواداران منفجر کرد.

در گزارش رسمی نیروهای امنیتی عراق نیز آمده است: این انفجار مهیب در داخل ورزشگاه شعبی در استان بابل عراق بوده و 26 کشته و بیش از 90 مجروح داشته است.

آمار کشته شدگان اما افزایش داشته و رویترز، آسوشیتدپرس و آس اسپانیا تعداد گشته شدگان را تا این لحظه 30 نفر عنوان کرده‌اند.


کد مطلب: 481413

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/481413/حمام-خون-استادیوم-فوتبال

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com