جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

عربستان و امارات مسبب فرار یهودیان

چهارشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۲
کد مطلب: 481097
روزنامه لبنانی المنار امروز چهارشنبه فاش ساخت رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان و فرمانده نیروهای اماراتی در یمن زمینه فرار یهودیان یمنی به سرزمینهای فلسطین اشغالی به همراه کتاب های دست نویس تورات را فراهم کردند.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه خبری المعلومه و روزنامه لبنامی المنار، رئیس ستاد ارتش عربستان ورئیس دستگاه اطلاعاتی سعودی با مشارکت فرمانده نیروهای اماراتی که در قالب ائتلاف تجاوز به یمن در این کشور حضور دارند نقشه فرار گروه یهودی یمنی به فلسطین اشغالی را اجرا کردند.

بر اساس این روزنامه یهودیان مذکور از طریق بالگرد ویژه ای از محل تجمع آنها در نزدیکی شهر عدن به پایگاه ظهران در عربستان منتقل واز آنجا با هواپیمای صهیونیستی به فرودگاه تل آویو فراری داده شدند.

در سفر ماه گذشته وزیر خارجه و معاون رئیس ستاد ارتش عربستان به تل آویو این مسئله مورد بحث وبررسی قرار گرفت.
روزنامه المنار چاپ لبنان با اشاره به سرسپردگی کشورهای حاشیه خلیج فارس و مزدوری آنها برای عربستان اعلام کرد آنها به هر وسیله ای در پی عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی هستند.

اولین یهودی گریخته از یمن پس از ورود به خاک فلسطین اشغالی لباس نظامیان صهیونیستی را پوشیده و به آنها ملحق شد.

آژانس یهود اعلام کرد که رژیم صهیونیستی با انجام عملیات مخفیانه توانسته است 19 یهودی را از یمن خارج کند.
در بیانیه این آژانس که روز (دوشنبه) منتشر شد آمده است، رژیم اشغالگر قدس توانسته است در «ماموریتی تاریخی» 19 یهودی باقی مانده از قدیمی ترین جامعه یهودی دنیا را از یمن جنگ زده «نجات دهد».

بر پایه این بیانیه، حدود 50 یهودی که تقریبا 40 تن از آنان در صنعا زندگی می کنند، هنوز در یمن باقی مانده اند. این افراد تصمیم دارند در کشور خود بمانند.

یمن تا پیش از اشغال فلسطین یکی از پرجمعیت ترین جوامع یهودی در خاورمیانه محسوب می شد اما از سال 1949 میلادی تا کنون حدود 50 هزار یهودی این کشور را ترک کرده اند.

کوچاندن یهودیان از سراسر دنیا به فلسطین اشغالی توسط آژانس ملی یهود یکی از اقدامات اصلی رژیم صهیونیستی در سال های اشغال بوده است.

عربستان با ائتلاف برخی کشورهای عربی منطقه و با همراهی آمریکا از ششم فروردین سال گذشته حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرده تا «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای این کشور را تأمین می کنند، جلوگیری کند.

براثر این حملات، تاکنون هزاران یمنی از جمله زنان و کودکان شهید و یا زخمی شده و ده ها هزار نفر نیز آواره و80 درصد تأسیسات زیربنایی، خدماتی و درمانی این کشور ویران شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *