پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
معاون سازمان ملی استاندارد خبرداد؛

نظارت ۲۴ ساعته بر بازار کالا در نوروز

چهارشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب: 481053
معاون سازمان ملی استاندارد ایران از نظارت ۲۴ ساعته بر بازار مواد غذایی و کالاهای مورد نیاز مردم در نوروز ۹۵ خبرداد و گفت: مردم تخلفات را به شماره تلفن گویای ۱۵۱۷ گزارش کنند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، وحید مرندی مقدم از نظارت ۲۴ ساعته در ایام نوروز بر بازار مواد غذایی و کالاها خبر داد و گفت: سازمان ملی استاندارد در جهت آسایش خاطر هموطنان عزیز در ایام نوروز برای خرید و استفاده از مواد غذایی و کالاها، طرح نوروزی خود را در سراسر کشور با استفاده از نیروهای مجرب و متعهد به اجرا درآورده است. بر این اساس، هموطنان درصورت مشاهده هر گونه تخلف فروشندگان و عرضه‌کنندگان مواد غذایی و کالا در زمینه استاندارد می‌توانند مراتب را با شماره تلفن گویای ۱۵۱۷ اطلاع دهند تا در اسرع وقت به شکایات آنها رسیدگی شود.

معاون سازمان ملی استاندارد ایران افزود: همچنین مردم برای اطمینان خاطر از استاندارد بودن مواد غذایی، مواد مصرفی و کالاها، می‌توانند کد ۱۰ رقمی آان را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ به صورت رایگان پیامک کنند و پس از چند ثانیه از استاندارد بودن آن آگاه شوند.

وی همچنین به عملکرد این سازمان در سال ۱۳۹۴ در قالب طرح طاها اشاره کرد و گفت: در این طرح ۳۵۰ هزار بازرسی از مراکز عرضه اعم از خرده‌فروشی، عمده‌فروشی و فروشگاه زنجیره‌ای صورت گرفت که طی آن ۲۵۰ علامت جعل استاندارد و جعل رتبه انرژی کشف شد. هزینه این بازرسی‌ها را ۲۰۰ میلیارد ریال بوده و در اجرای این طرح بیش از ۱۰۰۰ پرونده تخلفات به دادگاه‌ها فرستاده شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *