پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
مدیرکل میراث فرهنگی قزوین:

400 هزار بازدید از جاذبه‌های قزوین

چهارشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب: 481043
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: از آغاز تعطیلات نوروزی تا امروز 392 هزار و 560 نفر از جاذبه‌های مختلف این استان بازدید کرده‌اند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمدعلی حضرتی‌ها امروز در گفت‌وگو با این خبرگزاری، با اشاره به آثار و بناهای تاریخی آن از گردشگران و مسافران نوروزی اظهار کرد: مسافران و گردشگران نوروزی با علاقه ویژه‌ای از آثار تاریخی این استان بازدید می‌کنند.

وی افزود: وجود بناها و جاذبه‌های گردشگری در استان قزوین فرصتی برای حضور و اسکان مسافران نوروزی در هتل‌ها و مراکز اقامتی این استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین به میزان بازدیدکنندگان و گردشگران از آثار تاریخی این استان اشاره و بیان کرد: 392 هزار و 560 مسافر از جاذبه‌های مختلف استان قزوین از آغاز تعطیلات تا به امروز بازدید کرده‌اند که مجموعه تاریخی دولتخانه صفوی، امامزاده حسین (ع)، سرای سعدالسلطنه و قلعه الموت بیشترین آمار گردشگران را به خود اختصاص داده است.

حضرتی‌ها گفت: علاوه بر بازدید گردشگران از بناهای تاریخی، تعداد 51 هزار و 98 نفر گردشگر در تمام مکان‌های اقامتی استان قزوین همچون هتل‌ها، خانه‌های مسافر، کاشانه‌های گردشگری، کمپ‌ها و مدارسی که زیر نظر آموزش و پرورش تجهیز شده است، اسکان داشته‌اند.

این مسئول با اشاره به اینکه آمار بیان شده در بخش‌های قبل مربوط به دو روز گذشته است، عنوان کرد: پذیرش مسافران در اقامتگاه‌ها از ساعت 14 صورت می‌گیرد که بر این اساس آمارهای مربوطه یک روز بعد از اسکان مسافران در مراکز اقامتی معین می‌شود‌.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین مطرح کرد: در ایام نوروز برنامه‌های مختلفی صورت می‌گیرد که می‌توان به برپایی نمایشگاه صنایع دستی در مجموعه‌های تاریخی این استان از جمله دولتخانه صفوی و خانه یزدی اشاره کرد‌.

حضرتی‌ها ادامه داد: همزمان با افتتاح نمایشگاه صنایع دستی دولتخانه صفوی در دومین روز از بهار و نمایشگاه نقش‌های ماندگار آثار معرق صدف استاد کریم‌نیا از اساتید مجرب کشور در خانه تاریخی یزدی در سوم فروردین ماه جاری ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگی استان قزوین را به مسافران نوروزی معرفی می‌کند.

وی تصریح کرد: همچنین در چهارمین روز از بهار نمایشگاه فرش‌های قدیمی و نگاره‌های ایرانی در نگارخانه نبویه استان قزوین در ساعت 10:30 صبح افتتاح می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی برای جذب گردشگر صورت می‌گیرد، اضافه کرد: برپایی نمایشگاه معرق صدف و معرفی خانه‌های تاریخی قزوین از سوی انجمن دوستداران یادمان‌های ماندگار از برنامه‌های ویژه جذب گردشگر است که در خانه تاریخی یزدی برپا شده است.

حضرتی‌ها خاطرنشان کرد: نمایشگاه معرق صدف تا پایان تعطیلات نوروز دایر است و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت 9 صبح تا 9 شب از آن دیدن کنند.

این مسئول گفت: در برنامه‌های نوروزی سال جاری سعی کرده‌ایم از ظرفیت‌های موجود بناهای تاریخی متناسب با کاربری‌های آن استفاده کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین یادآور شد: تور قزوین‌گردی که در ایام نوروز آغاز شده با استقبال مناسبی صورت گرفته است.

وی افزود: فعالیت‌های نظارتی در قالب اکیپ‌های مشترک به صورت روزانه از تأسیسات گردشگری از برنامه‌های دیگری است که دنبال می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *