سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

فروش واکسن تقلبی در چین

چهارشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب: 481000
منابع خبری در چین از شناسایی و دستگیری باندهایی خبر داده اند که به مدت پنج سال اقدام به تولید و فروش واکسن های تقلبی در سراسر کشور می کردند.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، تولید گسترده واکسن های تقلبی و فروش غیرقانونی داروهای تاریخ گذشته و بی کیفیت در بسیاری از مناطق چین، علاوه بر زیر سئوال بردن امنیت پزشکی در این کشور، دومین اقتصاد برتر دنیا را در شوک فرو برده است.

رسانه های چین امروز چهارشنبه به نقل از گزارش پلیس مرکزی اعلام کردند که در ارتباط با این پرونده بیش از 37 نفر دستگیر شده و بررسی ها نشان می دهد که آنها از راه فروش این واکسن ها، صاحب میلیون ها دلار پول نقد شده اند.
پلیس چین اعلام کرده است، تنها در استان «شاندونگ» در شرق چین یک مادر و دختر را دستگیر کرده که از سال 2011 میلادی اقدام به فروش واکسن های تقلبی و تاریخ گذشته می کردند.

تلویزیون مرکزی چین از این اقدام به عنوان «یک رسوایی بزرگ» در عرصه پزشکی یاد کرده که جامعه چین را در شوکی بزرگ فرو برده است.

تارنمای «چاینا دیلی» نیز امروز در گزارشی نوشت: با توجه به چنین رسوایی، سئوال اینجاست که مردم چطور می توانند به امنیت واکسن ها اعتماد داشته باشند.

مادر و دختر دستگیر شده در این استان شرقی می گویند که واکسن های تقلبی و یا تاریخ گذشته را در بیش از 20 شهر، منطقه و استان در سراسر کشور فروخته اند و از این راه 90 میلیون دلار بدست آورده اند.

«شین هوا»، خبرگزاری رسمی چین نیز گزارش کرده است که احتمالا دهها واکسن به اشکال تقلبی و با داروهای کم کیفیت در نزدیک به شش استان تولید شده و مقادیر زیادی از آنها به فروش رفته است.

اداره دارو و مواد غذایی چین پس از انتشار این خبر به تمامی نهادهای ذیربط دستور داده است بررسی کنند که چه کسانی این واکسن ها را خریداری کرده اند.

این اداره به تمامی بخش های پزشکی دستور داده است مراجع خرید خود را اعلام کرده و هر واکسن غیراستاندارد را که تهیه کرده اند، معدوم کنند.

«لی کچیانگ» نخست وزیر چین نیز امروز و در واکنش به انتشار خبر توزیع واکسن های تقلبی در سراسر کشور، اعلام کرد که دولت هر فرد و مقامی را که در رابطه با این موضوع مقصر شناخته شود، به پای میز محاکمه کشانده و آنان را به سزای اعمالشان می رساند.

رسانه های کشور چین هفته گذشته نیز از دستگیری دو جراح تقلبی پلاستیک و زیبایی خبر داده بودند.

این در حالیست که مدتی قبل، دهها شرکت در چین که اقدام به تولید شیر خشک های تقلبی با کیفیت بسیار پایین و خطرناک می کردند، تعطیل و کارکنان آنها دستگیر شدند.

این موضوع حتی باعث شد تا دولت با اعلام بحران ملی سلامت غذایی، لایحه امنیت مواد غذایی را به طور جدی به اجرا بگذارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *