جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۱

اوباما نوروز را تبریک می گوید، معاونش ایرانی‌ها را تهدید می کند!

دوشنبه ۲ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۹
کد مطلب: 480786
تناقض رفتار آمریکایی ها بیش از پیش مشهود است؛ چرا که اوباما از یک سو عید نوروز را تبریک می گوید و از سوی دیگر معاونش، مردم ایران را تهدید می کند!
اوباما نوروز را تبریک می گوید، معاونش ایرانی‌ها را تهدید می کند!
به گزارش جهان به نقل از فارس، معاون اول رئیس جمهور آمریکا در نشست سالیانه لابی «آیپک» اظهاراتی را درباره ایران مطرح کرد.

در ادامه اظهارات و ادعاهای آمریکاییها درباره برجام، معاون اول رئیس جمهور آمریکا این بار در نشست آیپک ادعا کرد که ایران به نبست سالهای گذشته بیش از پیش از دست‌یابی به سلاح هسته ای دورتر شده است.

جو بایدن که در کنفرانس سالیانه کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل(آیپک) در واشنگتن سخنرانی می‌کرد درباره آینده مذاکرات سازش اینگونه هشدار داد که اسرائیل و فلسطین به سوی واقعیت  تنها یک دولت پیش می روند(حذف راه حل دو دولت فلسطینی-اسرائیلی) .

معاون باراک اوباما همچنین با تاکید بر همکاری و پیوندهای نزدیک واشنگتن- تل‌آویو به سران رژیم صهیونیستی اطمینان داد که بسته حمایتی نظامی ایالات متحده تمام نیازهای اسرائیل را برآورده خواهد کرد.

بایدن با اشاره به حمله تروریستی اخیر استانبول به بازماندگان و خانواده‌های قربانیان این حمله انتحاری که در میان آنها سه تبعه رژیم صهیونیستی نیز حضور داشتند، تسلیت گفت و تاکید کرد که آمریکا در کنار اسرائیل و ترکیه در مبارزه با تروریسم باقی خواهد ماند.

بایدن درباره برنامه هسته ای ایران و توافق برجام نیز مدعی شد: امروز و با اجرایی شدن برجام ایران به نسبت یک سال قبل بسیار بسیار دورتر از ساخت سلاح هسته ای شده است و ما از این موضوع بسیار خوشحال هستیم.

وی در ادامه گفت: طبق این توافق ایران هرگز اجازه نخواهد یافت تا به دنبال تولید سلاح هسته ای باشد و اگر ایران این توافق را نقض کند ایالات متحده عکس العمل نشان خواهد داد.

بایدن بار دیگر با اشاره به منازعه فلسطین و رژیم صهیونیستی‌گفت: در حال حاضر من یک اراده سیاسی میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها برای حرکت در مسیر به جلو برای یک مذاکره سیاسی جدی نمی‌بینم و این موضوع بسیار ناامیدکننده است.

معاون اول رئیس جمهور آمریکا ضمن انتقاد از موضع محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در محکوم نکردن آنچه بایدن تروریسم فلسطینی‌ها علیه اسرائیلی‌هاخواند گفت: هیچ رهبری حق ندارد با تروریسم مدارا کند.

بایدن در ادامه ضمن انتقاد از اقدام «مستمر و سیستماتیک» رژیم صهیونیستی در توسعه شهرک سازی و قانونی کردن تصرف سرزمین فلسطینی‌ها توسط شهرک نشینان صهیونیست گفت: این اقدامات چشم انداز موفقیت راه حل دو دولت را از بین می برد. من با نظر نخست وزیر نتانیاهو درباره اینکه توسعه شهرک نشینی ارتباطی با تلاش ها برای خاتمه دادن به نزاع ها را ندارد موافق نیستم. بی‌بی(نتانیاهو) معتقد است که این اقدام( تداوم شهرک‌سازی) می تواند منجر به گزینه ای جایگزین شود اما من این طور فکر نمی کنم.

بایدن با اشاره به مذاکرات صورت گرفته درباره اعطای بسته کمک‌های حمایت آمریکا به رژیم صهیونیستی گفت: ایالات متحده باید اطمینان داشته باشد که اسرائیل بهترین تجهیزات را دریافت خواهد کرد. بسته کمک‌های آمریکا به اسرائیل بدون تردید دست و دل بازانه ترین بسته امنیتی تاریخ ایالات متحده است که به اسرائیل تعلق خواهد گرفت.اسرائیل ممکن است تمامی آنچه را که درخواست کرده بود به دست نیاورده باشد اما این بسته تمامی نیازهای آنها را برطرف خواهد کرد.

بایدن افزود: باید از این موضوع اطمینان حاصل کنیم که موجودیت اسرائیل با قدرت و توانمندی برای همیشه باقی خواهد ماند و از تمامی یهودیان دنیا حمایت خواهد کرد.

بایدن در پایان از اقدامات در جهت «مشروعیت زدایی» رژیم صهیونیستی و صدور قطعنامه های سازمان ملل در جهت تحریم این رژیم انتقاد کرد.

به گزارش جهان، بایدن در حالی ایران و مردمش را تهدید می کند که جمهوری اسلامی ایران هب تمامی تعهداتش در موضوع برجام عمل کرده اما طرف غربی صداقت رفتاری از خود نشان نداده است.

از سوی دیگر، تناقض رفتار آمریکایی ها بیش از پیش مشهود است؛ چرا که اوباما از یک سو عید نوروز را تبریک می گوید و از سوی دیگر معاونش، مردم ایران را تهدید می کند!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یانکی های آدمکش