سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

خیز سنا برای تحریم ایران

دوشنبه ۲ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب: 480760
نمایندگان جمهوری‌خواه با معرفی دو طرح در روزهای گذشته برای تحریم ایران به بهانه انجام آزمایش‌های موشکی و نقض ادعایی حقوق بشر خیز برداشته‌اند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس سنا با متهم کردن ایران به تخلف از تعهدات بین‌المللی برای وضع تحریم‌های جدید موشکی علیه ایران خیز برداشته‌اند.

چنانکه پیشتر هم گزارش شده بود، نمایندگان جمهوری‌خواه دو طرح در روزهای گذشته به بهانه انجام آزمایش‌های موشکی و نقض ادعایی حقوق بشر علیه ایران معرفی کرده‌اند.

به گزارش المانیتور، سناتور کلی آیوت، از حامیان اصلی طرح تحریم‌های موشکی پس از معرفی آن گفت: « من رهبری تلاشی را در سنا به عهده گرفتم که دولت را به معرفی تحریم‌های اولیه و ثانویه شدید و گزنده علیه تمامی بخش‌های اقتصاد ایران که از برنامه موشک‌های بالیستیک تهران حمایت می‌کند، ملزم می‌کند.»

وی افزود: «تنها کلمات تند نمی‌تواند در مسیر بدترین حامی تروریسم دولتی برای توسعه برنامه موشک‌های بالیستیک مانع‌تراشی کند و من از همکارانم در کنگره و همچنین دولت می‌خواهم این طرح را تصویب و فوراً شدیدترین تحریم‌های ممکن برای پاسخگو کردن تهران را وضع کند.»

باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی سنا و باب کاردین، در بیانیه‌ای مشترک از معرفی هم طرح موشکی و هم طرح حقوق بشر حمایت کردند.

مارک کرک، یکی دیگر از نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس سنا در اقدامی جداگانه طرحی معرفی کرده که خواستار تنبیه ایران به بهانه نقض ادعایی حقوق بشر است. این طرح، به طور مشخص، شرکت هواپیمایی ماهان و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را هدف تحریم قرار می‌دهد.

پایگاه خبری المانیتور نوشته دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا تا کنون در برابر این دو طرح موضع خاصی نگرفته است.

یک مقام آمریکایی به المانیتور گفت که کاخ سفید در حال بررسی این دو طرح است و رئیس‌جمهور آمریکا از ابزارهای داخلی و بین‌المللی برای تنبیه ایران به دلیل برنامه موشکی برخوردار است.

به گفته این مقام آمریکا «برنامه امنیت اشاعه» و «رژیم کنترل فناوری‌های موشکی» دو مورد از این برنامه‌ها هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *