پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۸
مصباحی مقدم تاکید کرد:

دولت درباره اقتصاد مقاومتی«گام عملی» بردارد/ به جای روابط بین‌الملل به فکر تولید داخلی باشید!

يکشنبه ۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۴
کد مطلب: 480727
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: طی دو سالی که از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گذشته است به یک معنا دولت اقدام عملی نسبت به این موضوع نداشته و کشور در راستای این امر گام‌های اساسی در میدان عمل برنداشته است.
دولت درباره اقتصاد مقاومتی«گام عملی» بردارد/ به جای روابط بین‌الملل به فکر تولید داخلی باشید!
گروه اقتصاد جهان نيوزـ حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به نامگذاری 1395 "سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" توسط مقام معظم رهبری، اظهار داشت: نامگذاری 1395 "سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" توسط مقام معظم رهبری به اقتضاء ضرورت اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی  است.

وی ادامه داد: طی دو سالی که از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گذشته است به یک معنا دولت اقدام عملی نسبت به این موضوع نداشته و کشور در راستای این امر گام‌های اساسی در میدان عمل بر نداشته است، از این جهت نامگذاری سال 95 در راستای توجه به اقتصاد مقاومتی و گفتمان سازی که از قبل صورت گرفته و باید نسبت به آن گامهای عملی برداشت.

نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: دولت باید به‌جای توجه به روابط بین المللی و گشایشی که برای اقتصاد از طریق این روابط فراهم می‌شود، اهتمام ویژه‌ای به تولید داخلی، استفاده از ظرفیت‌های ملی، منابع طبیعی، کشاورزی، صنعت، معدن و گردشگردی داشته باشد.

مصباحی مقدم، میزان نقدینگی کشور را بالای یک میلیون میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: دولت باید این مقدار سرمایه عظیم نقدینگی را به‌سمت تولید سوق دهد و اگر این موضوع محقق شود نگاه‌مان به ورود منابع خارجی بسته خواهد شد.

وی افزود: حدود 20 میلیارد دلار منابع ارزی در دست مردم وجود دارد که اگر این ارز ساماندهی و به‌سمت تولید جهت‌دهی شود، باعث ایجاد اشتغال بسیار گسترده‌ای خواهد شد و ملت نیز از رشد اشتغال، تولید و به‌دنبال آن عرضه بیشتر کالاها بسیار خوشحال می‌شوند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: اینکه مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را مبنا قرار دادند و نسبت به آن اقدام و عمل خواستند به آن معنا است که باید از حد حرف گذشت و گام را به میدان عمل نهاد، زیرا ظرفیت‌های موجود بسیار گسترده است.

مصباحی مقدم در پایان تأکید کرد: باید فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه نهادینه شود و زیرا با نهادینه شدن این فرهنگ، ملت هرچقدر که پس‌انداز داشته باشد برای رشد اقتصاد مقاومتی به کار خواهند گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


روابط بین المللش هم معلوم نیست
هر دانشجویی میدونه بدون داشتن روابط مناسب با جهان و بدون تجارت جهانی بدون وارد شدن به بازارهای جهانی امکان توسعه اقتصادی وجود نداره برای توسعه نیاز به سرمایه و علوم نوین دارییم به فرض که نه نیازی به سرمایه گذاری و نه نیازی به دستاوردهای علمی جهان داشته باشیم مثل کره شمالی بی نیاز از جهان باشیم حالا شما یه کالایی رو تولید کردید با کیفیت عالی و قیمت تمام شده پایین هم تولید کردیید اگر دنیا تولیداتت رو نخره میخوای چیکار کنیید انبار کنیید بپوسه سرمایه کشور از بین بره ما نمی تونییم با توهمات خودمون با اینده کشور بازی کنییم کدوم کشور بدون داشتن رابطه منطقی و عقلانی با دنیا توسعه پیدا کرده کدوم کشور دور خودش حصار کشیده و پیشرفت کرده برزیل مکزیک هند ترکیه کره مالزی ؟
عبدالله خدابنده
السلام. مردم نمایندگانی در مجلس داشتند که از وظایفشان کنترل دولت روحانی بود . طی دو سال ونیم گذشته مجلس مثل خواب زدگان دائم در تعطیلات بود وحتی در بستن قرارداد نفتی زنگنه هم کاری نکرد و تبدیل شد به وکیل الدوله . و حالا با اینگونه رهنمودها می خواهند دولت را ارشاد کنند؟ رای ندادن مردم تهران را دیدید ؟ چرا ؟ همین کارهای مجلسیان باعث سرخوردگی تهران نشینها شد . وقت عمل شما از دولت روحانی حمایت کردید انقدر پیش رفتید که رییستان از حامیان پر و پا قرص دولت روحانیی و جزو مدعیان اصلاحات شد حالا یادتان افتاد از دولت کار بخواهید؟ هنوز سیاست بازی میکنید؟ فهم و درک مردم را و اصولا مردم را ندیده گرفتید . یادمان نمیرود سه سال پیش در مقابل سخنرانی احمدی نژاد هم در مجلس مصوبه داشتید تا دستش را همه جوره ببندید ولی در دولت روحانی فقط سکوت وتسلیم . اما سیاستبازان فقط با مردم بازی میکنند . اگر چند جهان نیوز این گونه نظرات را منتشر نمیکند ولی برای شنیدن ان فرصت دارید . والسلام.
از روستای سار کاشون
دولت باید به‌جای توجه به روابط بین المللی و گشایشی که برای اقتصاد از طریق این روابط فراهم می‌شود، اهتمام ویژه‌ای به تولید داخلی، استفاده از ظرفیت‌های ملی، منابع طبیعی، کشاورزی، صنعت، معدن و گردشگردی داشته باشد.
دوستان! شما تحمل رفت و آمدهای تجار کشورهای غربی به ایران را ندارند آمدن توریست را پروژه نفوذ می پندارید در یک دوره 8 ساله سه قوه را در اختیار داشتید ثمره آن کاهش ارزش پول کشور به یک سوم شدید!
...
شما روستایی عزیز اونجا نشستی از سیاست بازی این اصلاحاتیا سر درنیاوردی
درود بر این اقتصادی که مد نظر است
مردم
سلام.لطفا بجای رهنمود به دولت از تعطیلات استفاده کرده و به عملکردتان در ده سال اخیر بیاندیشید...شاید دلیل رتبه چهلم خود در انتخابات تهران را بفهمیدید..بنظرم زمان بازنشستگی فرا رسیده
Iran, Islamic Republic of
دولت نخواست یا نتوانست شماها چرا قدمی برنداشتید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟