جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

لوفت‌هانزا درپی فروش هواپیمای کهنه به ایران‌ایر

شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب: 480561
شرکت هواپیمایی لوف‌هانزا بنا دارد بر اساس قراردادی که میان این شرکت و شرکت ایران‌ایر منعقد شده، تعدادی از هواپیماهای ایرباس دست‌دوم خود را به این شرکت ایرانی بفروشد.
به گزارش جهنا به نقل از فارس، در حالی که دولت ایران قراردادی حداقل چند ده میلیارد دلاری برای خرید 118 فروند هواپیمای «نو» با ایرباس منعقد کرده، حالا یک شرکت مسافربری آلمانی از قصد خود فروش هواپیماهای کارکرده خود به ایران برای باز شدن جا برای هواپیماهای نو خبر می‌دهد.

بر اساس «ایر ترانسپورت ورلد»، شرکت آلمانی «لوفت‌هانزا» که اخیراً 25 فروند هواپیماهای مسافربری نو از جمله چند فروند هواپیمای ایرباس 350 خریداری کرده، قصد دارد ایرباس‌های 340 کارکرده خود را به «ایران‌ایر» بفروشد.

«کارستن اسفور» مدیر اجرایی لوفت‌هانزا که در فرانکفورت با خبرنگاران نشست داشته، در این خصوص گفته: «ایران‌ایر به حمایت نیاز داشت که (بخاطر تحریم‌ها) از آن دریغ می‌شد. ما در حال بررسی شرایط هستیم تا ببینیم آیا ایران‌ایر مشتری این هواپیماها می‌شود یا نه. هر ایرباس 340 (در خطوط لوفت‌هانزا) جایگرین یک 350 خواهد شد.»

هنوز مشخص نیست که آیا طرف ایرانی یعنی شرکت ایران‌ایر برای چنین خریدی به لوفت‌هانزا چراغ‌سبز نشان داده یا نه. در صورت واقعی بودن چنین موافقتی هم، مبنای خرید هواپیمای کارکرده از یک شرکت مسافربری دیگر در حالی که ادعا می‌شود راه خرید هواپیمای نو در برجام باز شده، مبهم خواهد بود.

«اصغر فخریه کاشان» قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ایران پیش از این به خبرگزاری رسمی دولت گفته بود: «با خرید هواپیما و قطعه به صورت مستقیم از سازندگان، هزینه خرید هواپیماهای دست دوم برای شرکت های هوایی کاهش می‌یابد، زیرا سازندگان با رعایت اصول تجاری کسب و کار، هواپیماهای خود را به قیمت مناسب به مشتریان خود عرضه می‌کنند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *