پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

نگرانی صلیب سرخ از وخامت شرایط افغانست

جمعه ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب: 480515
کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نسبت به وخامت شرایط انسانی در افغانستان و تاثیر آن بر افزایش تعداد پناهجویان افغان در اروپا به شدت ابراز نگرانی کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا به نقل از سایت النشره، پیتر ماورر، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در پایان سفر پنج روزه‌اش به افغانستان در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی شدید از وخامت شرایط انسانی در افغانستان و تاثیر آن بر افزایش تعداد پناهجویان افغان در اروپا، اظهار داشت: شهروندان به دلیل این خشونت فشار سنگینی را متحمل شده‌اند و این مساله نشان‌دهنده آن است که شرایط انسانی در افغانستان به ویژه با افزایش حملات علیه مراکز درمانی رو به وخامت است.
ماورر با انتقاد از کاهش توجه جامعه جهانی به مشکلات انسانی رو به افزایش افغانستان و افزایش تعداد آوارگان و زخمی‌های جنگی گفت: حملات علیه تاسیسات درمانی نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش یافته است.

رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ تاکید کرد: در قوانین بین‌المللی به وضوح بر لزوم پایبندی همه طرف‌ها به حفظ احترام مراکز پزشکی و حمایت از آنها تاکید شده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *