کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازهم بدخلاقی اصلاح طلبان در یک انتخابات دانشجویی

اصولگرایان فاتح بزرگترین انتخابات دانشجویی/ اصلاح طلبان بازهم باخت را تاب نیاورند!

28 اسفند 1394 ساعت 12:16

انتخابات انجمن اسلامی دانشگاه پیام نور مشهد در حالی برگزار شد که لیست صدای دانشجو (اصولگرا) با قاطعیت توانست هر شش کرسی این انجمن را کسب نماید اما بار دیگر اصلاح طلبان این شکست را نپذیرفته و به دنبال ابطال انتخابات هستند.


گروه سیاست جهان نیوزـ هرچند انتخابات مجلس دهم تمام و نتایج آن اعلام گردید و شور و حال انتخاباتی از فضای عمومی کشور رخت بر بسته، اما هنوز در برخی محافل دانشجویی و سیاسی شور و حال انتخابات ادامه دارد.

یکی از این محافل، دانشگاه پیام نور مشهد بود که چندی قبل انتخابات انجمن اسلامی آن با مشارکت قریب به 1200 دانشجو برگزار گردید و اعضای انجمن اسلامی آن دانشگاه انتخابات شدند.

اما نکته قابل تامل در این بین، تسری جناح های سیاسی در انتخابات مذکور بود که دو ائتلاف اصلی صدای دانشجو (اصولگرا) و باران امید (اصلاح طلب) با یکدیگر رقابت کردند که ۳۷ نامزد در این انتخابات حضور داشتند.



رقابت این دو ائتلاف بر سر ۶ کرسی انجمن اسلامی در نهایت با پیروزی ائتلاف صدای دانشجو به پایان رسید. در این انتخابات آقایان و خانم ها دیوان بیگی (۸۵۰)، رازقی (۸۳۸)، اسلامی فر (۸۳۰)،  سلمانی (۸۲۷)، روشان (۸۲۳) و نژاد (۸۱۸ ) حائز اکثریت آرا شدند و میرشاهی و داوود پور  از ائتلاف باران (که با تصاویر روحانی و عارف و رئیس دولت اصلاحات در انتخابات شرکت کرده بودند) نیز  به ترتیب با کسب ۲۵۵ و ۲۲۱ رای در جای هفتم و هشتم قرار گرفتند و به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.

اختلاف ۶۰۰ رای میان نفر اول لیست جریان وابسته به اصلاحات، فتنه و اعتدال با نفر اول لیست منتخبین کنونی، آن هم پس از انتخابات معنادار مجلس شورای اسلامی و خبرگان در مشهدمقدس، پیام روشنی برای جریانهای سیاسی چشم دوخته به دانشگاه های این شهر و وابستگان آنها داشته و خواهد داشت.

در انتخابات انجمن اسلامی دانشجوبان دانشگاه پیام نور مشهد ۱۱۷۵ نفر مشارکت کردند که از این حیث یک رکورد محسوب می شود؛ اما نکته قابل توجه در این میان عدم همکاری دانشگاه در برگزاری این انتخابات با وجود شعارهای دولت در زمینه دموکراسی و آزادی بیان است.




در پایان ذکر این نکته نیز ضروری است که در نخستین جلسه منتخبین، هاشم دیوان بیگی به عنوان دبیر مشخص شد.

در پایان شایان ذکر است، برخی عوامل به دنبال ابطال انتخابات و تجدید برگزاری آن هستند که چنین رفتارهایی خاطرات تلخ برحی جناح های سیاسی را برای مردم که زنده می کند که تحمل شکست در انتخابات را نداشته و ندارند.

رفتاری که طی سالیان گذشته آسیب های زیادی به شرایط سیاسی و اجتماعی کشور وارد نمود.

 


کد مطلب: 480475

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/480475/اصولگرایان-فاتح-بزرگترین-انتخابات-دانشجویی-اصلاح-طلبان-بازهم-باخت-تاب-نیاورند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com