پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

آیا جشن جهانی نوروز تعطیل شد؟

پنجشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب: 480379
مراسم جشن بین المللی نوروز چند سالی بود به میزبانی هریک از کشورهای فارسی زبان با حضور روسای جمهور این کشورها برگزار می شد، پیگیری های جام جم آنلاین حاکی است که این جشن ها امسال هم مثل سال گذشته برگزار نمی شود .
به گزارش جهان به نقل از جام جم، پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات دفتر ریاست جمهوری با بیان اینکه رییس جمهور امسال به این مراسم نمی رود گفت :سال گذشته نیز ریس جمهور در این جشن شرکت نکرد.

مراسم سال گذشته با ایام فاطمیه مقارن بود که احتمال داده می شود به این دلیل سال گذشته ایران در مراسم مذکور شرکت نکرد.بر اساس توافق 3 کشور فارسی زبان ایران، افغانستان و تاجیکستان قرار شدهر ساله مراسم گرامیداشت آیین نوروز در یکی از این 3 کشوربرگزار شود.

تا سال 93 نیز این مراسم هرساله در یکی از این کشورهای فارسی زبان برگزار شد .در آخرین مراسم که درسال 93 و در کابل برگزار شد حسن روحانی رییس جمهورکشورمان شرکت کرده بود.ایران تاکنون دوبار میزبان برپایی جشن نوروزی بوده است.نشست سال 94 قراربود در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *