کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رونمایی از بانک قوانین و سامانه‌قانون‌گذاری مجلس

27 اسفند 1394 ساعت 10:14

معاون قوانین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای اولین بار کلیه قوانین کشور اسکن و بانک قوانین تشکیل شده است، گفت: سامانه قانونگذاری نیز تهیه شده که از مجلس آینده به صورت رسمی اجرایی می شود.


به گزارش جهان به نقل از تسنیم، امیدوار رضایی معاون قوانین مجلس شورای اسلامی در دیدار امروز علی لاریجانی رئیس مجلس با کارکنان معاونت نظارت و قوانین  نهاد قانونگذاری، گفت: خوشبختانه برای اولین بار در حوزه تقنین اقدامات خوبی صورت گرفته به طوری که برای اولین بار کلیه قوانین کشور اسکن و بانک قوانین تشکیل شده و سامانه قانونگذاری نیز تهیه شده که از مجلس آینده به صورت رسمی اجرایی می شود.

وی ادامه داد: از طرف دیگر در حوزه تنقیح قوانین نیز تاکنون حدود 11 هزار قانون مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفته است. همچنین اقدامات خوبی برای بایگانی اسناد که عمر برخی از آنها به 100 سال پیش بازمی گردد، شده است. از طرف دیگر اقدامات خوبی برای انطباق قوانین با سیاست های کلی قانون اساسی و برنامه های توسعه صورت گرفته است.

رضایی با اشاره به برون سپاری برخی از وظایف معاونت قوانین در حوزه تنقیح گفت: این اقدام موجب تسریع در حوزه تنقیح قوانین شده و ما امروز به نتایج خوبی در این بخش رسیده ایم.


کد مطلب: 480353

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/480353/رونمایی-بانک-قوانین-سامانه-قانون-گذاری-مجلس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com