سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

برخورد تند عربستان با نماینده پارلمان کویت

چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۰۲
کد مطلب: 480087
کویت تحت فشار مقامات سعودی مصونیت قضایی «عبدالحمید الدشتی» نماینده پارلمان این کشور را به دلیل انتقاد از سیاست‌های عربستان در یمن و سوریه، لغو کرد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از روزنامه القبس خبرداد: محمد الغانم رئیس پارلمان کویت امروز سه‌شنبه خبر لغو مصونیت قضایی عبدالحمید دشتی نماینده پارلمان این کشور در قضیه اهانت به عربستان را اعلام کرد.
 
عبدالحمید الدشتی نماینده پارلمان کویت منتقد سیاست‌های عربستان در سوریه و یمن است.
 
پیشتر وزارت امور خارجه کویت مضمون یادداشت سفارت عربستان سعودی درباره تاثیر سخنان عبدالحمید الدشتی بر تیرگی روابط دو کشور و خطر قطع روابط کویت و سعودی را تایید کرد.
 
عربستان کویت را با تهدید به قطع روابط وادار کرد با لغو مصونیت پارلمانی عبدالحمید دشتی نماینده مجلس کویت موافقت کند.
 
چرا عربستان برای لغو مصونیت دشتی به کویت فشار وارد می‌کند
 
عبدالحمید دشتی نماینده مجلس کویت به دلیل انتقاد از تجاوز سعودی ها به یمن در اظهارات تلویزیونی خود تحت فشار است.
 
دشتی حدود یک سال پیش در مصاحبه با شبکه لبنانی "المنار" گفته بود که اقدام نظامی عربستان علیه یمن تمام کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را نابود می‌کند.
 
به گفته دشتی، عربستان کشورهای حوزه خلیج فارس را با این اقدام خود در تنگنا قرار داده و ما می‌خواهیم نقش ملی خود را در محکوم کردن این جنگ ایفا کنیم. ما به عنوان مردم کویت می خواهیم مرهمی بر زخم مردم یمن باشیم و مانند برادران عربستان در مرداب غرق نشویم.
 
وی در مصاحبه دیگری با شبکه لبنانی "المیادین" با اشاره به دو شقّه شدن مردم در کشورهای حوزه خلیج فارس در قبال جنگ عربستان و یمن گفته بود که مجموعه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس مانند باری به دوش کویت شده‌اند و ما را وارد جنگ‌ها و توافقنامه‌های امنیتی خلاف قانون کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *