جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

احتمال‌ ثبت «خیرین‌مدرسه‌ساز» در یونسکو

سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب: 480055
پیشنهاد ثبت «خیرین مدرسه ساز ایران» در نشست مشترک سازمان نوسازی مدارس کشور، کمیسیون ملی یونسکو و جامعه خیرین مدرسه ساز کشور بررسی شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، نشست مشترک سازمان نوسازی مدارس کشور، کمیسیون ملی یونسکو و جامعه خیرین مدرسه ساز کشور برگزاری شد.

در این نشست، پس از ارائه گزارش فعالیت‌های انجام گرفته توسط رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در ارتباط با اجلاس بین‌المللی مدارس ایمن که با حضور نماینده ویژه دبیر‌کل سازمان ملل و نمایندگان 25 کشور دنیا و 11 نهاد بین المللی در تهران تشکیل شد، مرتضی رئیسی، تلاش‌های خیّرین مدرسه ساز در طول سالیان گذشته برای رفع مشکلات و تنگناهای فضاهای آموزشی و پرورشی کشور را بر شمرد و جامعه خیّرین مدرسه‌ساز را به عنوان یک نهاد مردمی در کنار وزارت آموزش و پرورش در دنیا، بی‌سابقه معرفی و اظهار داشت: این نهاد اگر بتواند به عنوان یک حرکت فرهنگی در یونسکو به ثبت برسد، بازتاب ارزشمند در سایر کشورها خواهد داشت.

محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور نیز ضمن بر شمردن تاریخچه فعالیت‌های جامعه خیّرین از سال 1378، تعدادی از خیّرین مدرسه‌ساز را که میلیاردها تومان برای ساخت و ایمن‌سازی مدارس فعالیت کرده‌اند را معرفی و گفت: حضرت امام خمینی (ره) اولین خیّر مدرسه ساز کشور بودند.

همچنین نصیری قیداری دبیر کمیسیون ملی یونسکو در ایران، ضمن تجلیل از فعالیت‌های انجام گرفته، به معرفی تجارب برتر فرهنگی کشور پرداخت و خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت کار خیّرین مدرسه‌ساز و تجربه ارزشمند جامعه خیّرین مدرسه ساز ایران، این نهاد و تشکل مردمی را به عنوان اولین تشکل مردمی از ایران در یونسکو مطرح و سپس برای استفاده سایر کشورها این تجربه را معرفی خواهم کرد.

در پایان این نشست مشترک مقرر شد کمیسیونی مرکب از نمایندگان کمیسیون ملی یونسکو، سازمان نوسازی مدارس کشور و جامعه خیّرین مدرسه ساز تشکیل و موضوع را تا تحقق کامل پیگیری کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بسیار اقدام پسندیده ای است.