کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیا دندان هایمان را سفید کنیم یا نکنیم؟

25 اسفند 1394 ساعت 9:58

عضو انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران با اشاره به اینکه نزدیک به یک قرن است که برای دستیابی به دندان‌های روشن‌تر و شفاف‌تر تلاش می‌شود، درباره چگونگی برداشت لکه‌های داخلی درون دندان‌ها توصیه‌های را ارائه کرد.


به گزارش جهان، منصوره امامی ارجمند در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: نزدیک به یک قرن است که برای دستیابی به دندان‌های روشن‌تر و شفاف‌تر تلاش می‌شود و همچنان تقاضا برای درمان‌های زیبایی رو به افزایش است.

عضو انجمن متخصصین دندانپزشکی ترمیمی ایران ادامه داد: انواع مختلفی از تغییر رنگ‌ها می‌توانند ظاهر دندانها را تحت تاثیر قرار دهند از آنجایی که علل ایجاد تغییر رنگ‌ها متفاوت است موفقیت درمان و سرعت برداشت بدرنگی‌ها نیز متفاوت است.

امامی ارجمند عنوان کرد: لکه‌هایی که روی سطح خارجی دندان ایجاد می‌شود غالباً در اثر بهداشت ضعیف دهانی است گرچه برخی از عادات تغذیه ای مانند مصرف فراوان قهوه، چای و همچنین نیکوتین در ایجاد لکه‌های خارجی موثر هستند و برداشت  این لکه‌ها با تمیز کردن سطح خارجی دندانها با روش‌هایی مانند برساژ انجام می‌پذیرد.

وی ادامه داد: این در حالی است که برداشت لکه‌های داخلی که در درون دندان‌ها قرار می‌گیرند دشوارتر است. همچنین تغییر رنگ‌های داخلی می‌توانند حاصل افرایش سن، ترک‌های مینایی، استفاده بیش از حد از فلوراید، مصرف برخی از داروها مانند تتراسایکلین، پوسیدگی‌ها، ضربات وارده بر دندانها، مشکلات درمان ریشه  و... شود.

امامی ارجمند تصریح کرد: "بلیچینگ" از جمله درمان‌های موثر و محافظه کارانه برای برداشتن بدرنگی‌های داخلی ا ست. در بلیچینگ ماده هیدروژن پراکساید  یا کاربامید پراکساید در تماس با دندان‌ها به مینا و عاج دندانی نفوذ می‌کند و منجر به برداشته شدن رنگدانه‌ها و سفید شدن دندان می‌شود.

این عضو هیات علمی  دانشکده دندانپزشکی آزاد اسلامی تهران خاطرنشان کرد: باید در نظر داشت پیش از انجام هر درمانی معاینه کامل بافت نرم و سخت داخل دهان، رادیوگرافی برای بررسی ضایعات احتمالی مختلف و .... از اهمیت به سزایی برخوردار است تا علت اصلی تغییر رنگ دندان شناسایی شود زیرا گاهی اوقات برخی از تغییر رنگ‌ها می‌تواند نشان دهنده برخی از مشکلات دندان‌ها مانند از بین رفتن پالپ دندان و غیر زنده بودن دندان باشد که در این صورت نیازمند درمان‌های ضروری دیگر مانند درمان ریشه پیش از هرگونه درمانی برای حذف رنگدانه‌ها و سفید کردن دندان است.


کد مطلب: 479944

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/479944/آیا-دندان-هایمان-سفید-کنیم-یا-نکنیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com