جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

علت بدعهدی غرب به روایت ذوالنور

سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب: 479933
منتخب مردم قم در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان «دولت اگر در مسائل هسته‌ای "عجولانه" عمل نمی‌کرد امروز شاهد "بدعهدی" غربی‌ها نبودیم» گفت: باید تعاملات ما با هر کشوری بر اساس منافع ملی و با تضمین‌های لازم باشد.
به گزارش جهان،  حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری منتخب مردم قم در مجلس دهم شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اولویت‌های کاری نمایندگان منتخب مجلس دهم، اظهار داشت: وظیفه تقنینی که مجلس دارد تصویب قوانین مفید و مؤثر و اصلاح قوانین موجودی است که دچار اشکال هستند.

وی ادامه داد: مجلس باید حل مسائل کشور را دنبال کند و بیشترین تمرکز خود را بر روی حل مسائل اقتصادی و معیشتی مردم قرار دهد. با توجه اینکه امروز فشار اقتصادی بر دوش مردم به‌ویژه قشر ضعیف جامعه سنگینی می‌کند مهم‌ترین اولویت اصلاح وضعیت اقتصادی کشور است.

این فعال سیاسی بر ضرورت توجه به حل مسائل فرهنگی جامعه تأکید کرد و گفت: اگر بخواهیم در زمینه حل مسائل سیاسی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی موفق عمل کنیم و رشد مطلوب، معقول و متناسب با شأن مردم داشته باشیم حتماً باید سلامت فرهنگی جامعه و رشد و ترقی آن را مدنظر داشته باشیم.

ذوالنوری تأکید کرد: نمی‌شود بدون توجه به مقوله فرهنگ و تعالی فرهنگی در زمینه دیگر رشد داشته باشیم، بنابراین مجلس باید اولویت اصلی خود را در این زمینه تعریف کند.

وی همچنین به موضوع آسیب‌های اجتماعی در جامعه اشاره کرد و گفت: متأسفانه نرخ طلاق در کشور رو به رشد است به‌طوری‌که در یک سال با رشد 14درصدی طلاق مواجه بودیم و امروز شاهد آن هستیم که نرخ طلاق در تهران به 38 درصد رسیده است و این آمارها یک هشدار جدی است و حکایت از تزلزل بنیان خانواده می‌کند.

منتخب مردم قم در مجلس دهم ادامه داد: بدیهی است که اگر خانواده تهدید شد جامعه نیز تهدید می‌شود و ریشه این مسائل اجتماعی نیز فرهنگی و اقتصادی است.

ذوالنوری با بیان اینکه دولت در حل همه این مشکلات باید در ریل اصلی خود حرکت کند، گفت: دولت باید از مسائل جنبی، حاشیه‌سازی و فرعی اجتناب کند و تمرکز خود را بر امور اصلی جامعه و اولویت‌های ذکرشده معطوف کند.

وی در ادامه سخنان خود به موضع مذاکرات هسته‌ای و بدعهدی طرف مقابل اشاره کرد و گفت: متأسفانه ما هم شاهد محدودیت و امحای توان هسته‌ای باشیم و هم از طرف دیگر تحریم‌ها به جای خود باقی بماند و متأسفانه هیچ مشکلی از مشکلات مردم حل نشود.

منتخب مردم قم در مجلس دهم با تأکید بر اینکه حتماً باید بر کار دولت نظارت شود تا یک‌جانبه و بدون در نظر گرفتن منافع ملی حرکت نکند، گفت: باید تعاملات ما با هرکشور دیگری  بر اساس منافع ملی و همراه با تضمین‌های لازم باشد.

ذوالنوری در پایان تصریح کرد: دولت اگر "کنتراتی"، "ذوق‌زده" و "عجولانه" با تمرکز بر مسائل هسته‌ای و بدون ضمانت‌های لازم از سوی غرب حرکت نمی‌کرد امروز شاهد آن نبودیم که "همه تعهدات" را انجام دهیم و غربی‌ها قدمی برای "رفع تحریم‌ها" برندارند. بنابراین از وظایف مهم مجلس نظارت بر دولت است تا بر ریل اصلی خود حرکت کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *