جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

ایوان نجف محفل انس با قرآن کریم شد

دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۹
کد مطلب: 479697
محفل انس با قرآن کریم هم‌زمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در ایوان نجف برگزار شد؛ در این محفل نورانی قاریان نوجوان کشورمان آیاتی از کلام وحی را تلاوت کردند که مورد استقبال زائران و مجاوران حرم امیرالمؤمنین(ع) قرار گرفت.
به گزارش جهان به نقل از فارس، کاروان قرآنی شوق تلاوت عصر امروز به حرم حضرت امیرالمؤمنین (ع) مشرف شدند.

بر همین اساس محفل انس با قرآن کریم در روز شهادت بانوی دوعالم حضرت زهرا (س) به همت موسسه صراط کشورمان و با مساعدت های عتبه حضرت عباس(ع) در حرم حضرت امیرالمؤمنین (ع) برگزار شد.

در ابتدای این محفل نورانی یکی از قاریان کشور عراق به تلاوت آیاتی از کلام وحی پرداخت. تلاوت این قاری نوجوان عراقی بسیار زیبا اجرا شد به طوری که بسیاری از زائران و مجاوران حرم امام علی(ع) در اطراف حلقه قرآنی کاروان شوق تلاوت جمع شدند، هرلحظه نیز به تعداد آنها افزوده می شد.

پس از آن قاریان نوجوان کشورمان که به مرحله نهایی مسابقات شوق تلاوت راه یافته بودند، به تلاوت پرداختند.

در پایان این مراسم نیز محمدجواد پناهی قاری بین‌المللی کشورمان آیاتی از سوره مبارکه زمر را تلاوت کرد.

تلاوت این قاری برجسته کشورمان همچون سایر تلاوت‌هایش بسیار پرشور اجرا شد و با توجه به اینکه مجری برنامه هنگام دعوت از پناهی به تلاوت وی در حرم امام رضا(ع) اشاره کرده بود جمع کثیری از زائران حرم امام علی(ع) اطراف کاروان شوق تلاوت حلقه زدند و از تلاوت قاری بین‌المللی کشورمان لذت بردند.

یکی از زائران که از مصر به نجف مشرف شده بود با شنیدن صوت تلاوت محمدجواد پناهی قاری بین‌المللی کشورمان مبهوت شده بود به طوری که در تمامی لحظات تلاوت پناهی به وی خیره شده بود که پس از پایان تلاوت با تعجب نزد این استاد بین‌المللی قرآن رفت و بخاطر ارائه تلاوت فاخر و ارزشمند تشکر کرد.

یکی دیگر از زائران که هنگام تلاوت پناهی اشک از چشمانش جاری بود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: هنگامی که این جمع قرآنی را در ایوان نجف دیدم و صوت تلاوت آنها را شنیدم فکر می‌کردم آنها از مصر به نجف آمدند اما وقتی مجری برنامه گفت که این نوجوانان از ایران اسلامی هستند بسیار متعجب شدم چرا که نمی‌دانستم ایران تا این حد در زمینه تلاوت کلام وحی موفق باشد.

در پایان نیز تمامی زائران و مجاوران حرم دعای فرج را زمزمه کردند و با اعضای کاروان شوق تلاوت عکس یادگاری گرفتند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *