کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رشوه میلیونی عربستان به اتحادیه عرب

23 اسفند 1394 ساعت 22:32

عربستان سعودی و دیگر اعضای شورای همکاری خلیج فارس، 2 میلیون دلار به دبیر کل اتحادیه عرب رشوه داده‌اند تا «تروریستی خواندن حزب‌الله» در این اتحادیه را تسهیل کند.


به گزارش جهان به نقل از فارس، روزنامه الشروق الجزایر چاپ امروز یکشنبه، خبر داد که عربستان به دبیر کل اتحادیه عرب رشوه داده تا در تروریستی خواندن حزب‌الله لبنان، کمک کند.
 
این روزنامه از پاداش دو میلیون دلاری عربستان و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به «نبیل العربی» در ازای تلاش برای تروریستی خواندن حزب‌الله در این اتحادیه، خبر داد.
 
بنا به این گزارش، 48 ساعت پس از تروریست نامیدن حزب‌الله در اتحادیه عرب، این پاداش به نبیل العربی که بزودی این منصب را ترک می‌کند، تعلق گرفته است.
 
این رشوه در ادامه پاداش‌های مختلفی است که در پایان دوره مسئولیت دبیرکل اتحادیه عرب به وی تعلق می‌گیرد.
 
وزرای خارجه اتحادیه عرب، به استثنای عراق، لبنان و الجزایر، روز پنج‌شنبه هفته گذشته، حزب‌الله لبنان را در لیست گروههای تروریستی قرار دادند.
 
نبیل العربی اخیرا اعلام کرد که در پایان دوره دبیرکلی‌اش دیگر نامزد نمی‌شود. مصر و عربستان و امارات نیز با فشار بر قطر و سودان، «احمد ابوالغیط» را به جانشینی العربی برگزیدند؛ کسی که مطبوعات و فعالان سیاسی او را چهره‌ای اسرائیلی می‌دانند.


کد مطلب: 479646

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/479646/رشوه-میلیونی-عربستان-اتحادیه-عرب

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com