جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

آخرین ایستگاه مترو تهران در سال ۹۴

يکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب: 479607
مدیر روابط عمومی شرکت راه آهن شهری تهران و حومه گفت: ایستگاه مترو فرودگاه مهرآباد در روز سه شنبه 25 ماه جاری بطور رسمی افتتاح می شود.علی اکبر روح نواز گفت: اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری، محمد باقر قالیباف شهردار تهران، مدیران عامل شرکت راه آهن شهری و شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه و جمعی از مدیران شهری در مراسم افتتاح ایستگاه مهرآباد حضور خواهند داشت.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، وی افزود: خط متروی فرودگاه مهرآباد با چهار ایستگاه شامل ایستگاه بیمه، ایستگاه شماره یک فرودگاه، ایستگاه شماره دو فرودگاه و ایستگاه شماره سه فرودگاه، دسترسی آسان شهروندان را به ترمینال های فرودگاه مهرآباد و ناوگان مترو تهران برقرار خواهد کرد.

مدیر روابط عمومی شرکت راه آهن شهری تهران و حومه ادامه داد: این خط مترو طراحی و مبلمان متفاوتی را برای تردد مسافران فرودگاهی نسبت به دیگر خطوط مترو تهران دارد ، مبلمان داخلی واگن ها مخصوص حمل بار همراه مسافر، سرفاصله حرکت قطارها و نیز قابلیت تردد قطارها به صورت هوشمند و بدون راننده از دیگر ویژگی های منحصر بفرد این خط مترو است.

وی خاطرنشان کرد: آزمایش سرد ( حرکت آزمایشی قطار به منظور آماده سازی خط و قطار) خط متروی فرودگاه مهرآباد اواخر دی ماه سال جاری انجام شد.

خط مترو فرودگاه مهرآباد به عنوان متفاوت ترین مسیر ریلی و تونلی درون شهری پایتخت با طول حدود دو کیلومتر، از مسیر خط چهار مترو و در ایستگاه مترو بیمه جدا می شود.

با بهره برداری از خط مترو فرودگاه مهرآباد و قطارهای ساخته شده در شرکت واگن سازی تهران؛ ایستگاه های متروی تهران به 100 ایستگاه افزایش می یابد.

نخستین متروی فرودگاهی کشور روز شنبه 17 بهمن امسال با حضور حسن روحانی رئیس جمهوری به طور رسمی به بهره برداری رسید.

پس از فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد ، فرودگاه بین المللی مهرآباد تهران به متروی شهری متصل خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *