جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲
سلیمی نمین اعلام کرد:

قدرت اقتصادی باند جاسبی محدود می شود

سه شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۰۱:۲۷
کد مطلب: 47957
اسناد و مدارك گواه بر اين است كه جاسبي با سوء‌استفاده از دانشگاه آزاد و به نام اين دانشگاه، ملك‌هايي را براي خود و همسرش غصب كرده است.
قدرت اقتصادی باند جاسبی محدود می شود
مدير دفتر مطالعات و تدوين تاريخ معاصر ايران گفت: رئيس سابق دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد كه از حمايت جاسبي برخوردار بود به اتهام 200ميليارد تومان كلاهبرداري دستگير شده است. 

به گزارش فارس، عباس سليمي‌نمين مدير دفتر مطالعات و تدوين تاريخ معاصر ايران عصر دوشنبه در نشستي با عنوان بازخواني يك پرونده پس از يكسال كه از سوي دفتر تحكيم وحدت و اتحاديه‌ انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل در آمفي تئاتر مركزي اين دانشگاه برگزار شد گفت: اسناد و مدارك گواه بر اين است كه جاسبي با سوء‌استفاده از دانشگاه آزاد و به نام اين دانشگاه، ملك‌هايي را براي خود و همسرش غصب كرده است. 

بر اساس اين گزارش، اين گفته سليمي‌نمين با تشويق دانشجويان حاضر در سالن همراه شد و در اين بين يكي از هواداران جاسبي فريادكشان به سمت سليمي‌نمين رفت كه با ممانعت دانشجويان روبرو شد. 

وي افزود: بحثي دو هفته پيش رسانه‌اي شد مبني بر اينكه سعيد نجفي كه از ابتداي تاسيس دانشگاه آزاد تا سال 78 رئيس دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد بوده به جرم اختلاس 12 ميليارد تومان دستگير شده است كه اين شخص يكي از دستياران آشكار جاسبي بوده است. 

مدير دفتر مطالعات و تدوين تاريخ معاصر ايران با بيان اينكه نجفي ابتدا خلع لباس شد اما با تلاش جاسبي از زندان آزاد شد تصريح كرد: بعد از آن نجفي به عنوان يكي از عناصر پشت پرده اقتصادي جاسبي تبديل
جاسبي ديگر نمي‌تواند با باندي كه راه انداخته و با تخلفات متعدد خود قدرت اقتصادي را در كشور رقم بزند و اموال مردم را از طرق مردم در اختيار خود قرار دهد
شد و در سال گذشته نيز توانست با كمك جاسبي 200 ميليارد تومان را تحت عنوان سرمايه‌گذاري دريافت كند. 

سليمي نمين در ادامه با بيان اينكه جاسبي در حياط خلوتي كه بوجود آورده، بنام دانشگاه آزاد هركاري را انجام مي‌دهد ادامه داد: جاسبي در نامه‌اي كه در تاريخ 3/2/88 در روزنامه ايران منتشر شد مدعي شده كه نجفي را نمي‌شناسم. در صورتي كه اين شخص نزديك به دو دهه رئيس دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد بوده است. 

بنابراين گزارش فردي كه خود را جانباز معرفي كرده بود پس از شنيدن سخنان سليمي نمين شعار مرگ بر منافق را سر داد كه با واكنش دانشجويان روبرو شد. 

سليمي نمين پس از پايان شعار دادن اين فرد خطاب به دانشجويان گفت: اينها افراد خاصي هستند كه شما بهتر مي‌شناسيد. 

وي ادامه داد:‌ سعيد نجفي زماني روحاني بوده اما اين به اين معني نيست كه هر زمان از تخلفات وي سخن مي‌گوئيم بگوئيم كه او يك روحاني بوده است. 

سليمي نمين با بيان اينكه متاسفانه اين عنصر متخلف نه تنها از جاسبي دور نشد، بلكه براي رسيدن جاسبي به اهداف خود به خدمت جاسبي درآمد گفت: در تصاويري كه در روزنامه ايران چاپ شده بود نجفي در كنار جاسبي و در جلسه‌اي كه در دبي براي جلب ايرانيان براي سرمايه‌گذاري برگزار شده بود قرار داشت. 

وي افزود: جاسبي در واكنش به اين مسئله گفته بود كه براي بازديد از دانشگاه آزاد دبي به آنجا رفته بود و از وي براي شركت در آن جلسه دعوت شده بود. كه به گفته وي پس از صبحت با سفير ايران در امارات در اين جلسه شركت كرده بود اما اين درحالي است كه جاسبي يكي از سخنرانان اصلي آن جلسه بوده است. 

اين گفته سليمي نمين نيز با تشويق دانشجويان همراه شد. 

مدير دفتر مطالعات و تدوين تاريخ معاصر ايران در ادامه گفت:‌
دانشجويان حاضر در جلسه با شعارهاي «سليمي‌سليمي‌، حمايتت مي‌كنيم» و «نوچه‌هاي جاسبي، خدانگهدارتان» سليمي‌نمين را از ميان جمعيت مشايعت كردند
جاسبي ديگر نمي‌تواند با باندي كه راه انداخته و با تخلفات متعدد خود قدرت اقتصادي را در كشور رقم بزند و اموال مردم را از طرق مردم در اختيار خود قرار دهد. 

سليمي نمين با بيان اينكه برخي افراد مدعي جانبازي هستند، اما يك جانباز قطعاً از عنصر متخلف دفاع نمي‌كنند، افزود: متاسفانه چنين آدم‌هايي تلاش دارند تا جلوي برخورد با متخلف را بگيرند و فكر مي‌كنند كه اگر من را منافق صدا بزنند من ديگر حرف نمي‌زنم. 

وي به جلسه سخنراني خود در دانشگاه تهران اشاره كرد و ادامه داد: يكي از همين آدم‌هاي جاسبي در دانشگاه تهران به من گفت كه خانم شما منافق است، اما وقتي كه از او نام همسرم را پرسيدم وي حرفي براي گفتن نداشت فقط گفت كه همسر شما با رجوي در سال 67 در پاكستان گفتگوي تلفني انجام داده است. 

سليمي نمين به اظهارات يكي از هواداران جاسبي كه گفته بود زاكاني بدون گرفتن ليسانس، دكترا گرفته است اشاره كرد و گفت: آقاي زاكاني گفتند كه رشته پزشكي ليسانس ندارد اما من مي‌گويم كه همه اين‌كارها در دانشگاه آزاد و توسط جاسبي شدني است. 

اين گفته با تشويق دانشجويان همراه شد و هواداران جاسبي با برهم زدن نظم جلسه از ادامه سخنراني سليمي نمين جلوگيري كردند. 

در ادامه اين جلسه، مجري برنامه با توجه به درگيري‌هاي ايجاد شده و اخلال برخي از هواداران جاسبي در اين برنامه، اعلام كرد كه ادامه مراسم مذكور ممكن نيست. 

در پي اعلام ختم اين مراسم از سوي مجريان برنامه، برخي هواداران جاسبي شعار مرگ بر سليمي‌نمين سر مي‌دادند اما دانشجويان حاضر در جلسه با شعارهاي «سليمي‌سليمي‌، حمايتت مي‌كنيم» و «نوچه‌هاي جاسبي، خدانگهدارتان» سليمي‌نمين را از ميان جمعيت مشايعت كردند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هردم از این باغ بری میرسد اقایان مسئولین شمارا بخدا اگر اینهمه مستندات صحت دارد تائئد و متهمان را معرفی وبدست عدالت بسپارید ودر صورت عدم صحت از پخش انها جلو گیری نمایید چون چنین کارهائی الگو و در اجتماع متداول میگردد چون دیگر قباحتی نخواهد داشت.
اقا جان وقتی قوه قضا ییه که مسو ل این کار است ککش هم نمی گزد و اقدامی نمی کند مجلس هم مسئله تحقیق و تفحص از قوه قضا ییه و دا نشگاه ازاد را که در مجلس هفتم بررسی و تهیه شد با یگانی می کند و فقط دنبال نخود سیا ه های دولت می گردد دیگر کدام مسئو ل اقدام کند ؟