کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رمز قیمت نازل بلیت‌ برخی پروازها

21 اسفند 1394 ساعت 11:28

بلیت برخی از مسیرهای پروازی در ایام غیر پیک، به قیمتی نازل فروخته می‌شود اما این نرخ تنها برای یک مسیر تعیین شده و برای مسیرهای برگشت نرخ‌ها قابل پیش‌بینی نیست.


 به گزارش جهان به نقل از مهر، بررسی نرخ تورهای گردشگری و قیمت بلیت‌های مسافرت هوایی نشان می‌دهد که در برخی از مسیرها دفاتر خدمات مسافرتی و شرکت‌های هوایی، نرخ بلیت هواپیما را به حدی پایین می‌آورند که هر مسافری راغب می شود در زمانی غیر از ایام نوروز به مسافرت برود.از سال‌ها پیش با افزایش میزان سفرهای نوروزی در ایران و بالارفتن نرخ بلیت‌ها و خدمات در ایام نوروز، مدیران گردشگری همواره از توزیع سفر در طول ایام سال و فصول غیر پیک صحبت می کردند اما هیچگاه برای آن برنامه نداشتند.

برخی از آژانس‌های مسافرتی از ترفندی استفاده می‌کنند تا در ایام غیر پیک مسافر داشته باشند. آن هم زمانی است که کمتر کسی هوای سفر رفتن می‌کند مانند روز سیزدهم فروردین ماه که بیشتر افراد از سفرهای نوروزی برمی گردند. در این زمان نرخ بلیت برای انجام سفر بسیار کاهش می‌یابد. زمانی که برخی قصد می‌کنند تا یک هفته آخر اسفند به سفر بروند و قبل از عید هم برگردند.

از آنجا که بیشتر مردم تعطیلات نوروزی را بهترین زمان سفر می دانند، پروازها در روزهای پایانی تعطیلات، خالی از مسافر است. بنابراین شرکت‌های هواپیمایی درصدد هستند تا حتی با کمترین هزینه هم که شده، صندلی خالی در پروازهای متداول نداشته باشند.

از همین رو بلیت صندلی‌ها را با کمترین هزینه به فروش می‌رسانند. تا جایی که گاهی بلیت هواپیما از کرایه آژانس در داخل شهر هم ارزان تر می‌شود. به عنوان مثال اکنون پرواز تهران به کیش در روز سیزدهم فروردین ماه به قیمت 25 هزار تومان فروخته می‌شود!

بلیت کیش به تهران نیز در روز اول فروردین ماه یعنی در اوج زمانی که بیشتر افراد به کیش می روند، برای مسیر برگشت بلیت هواپیما 24 هزار تومان فروخته خواهد شد.

مسیرهای پرتردد دیگر مانند قشم به تهران نیز در روز اول فروردین ماه به دلیل نبود مسافر تنها 45 هزار تومان نرخ دارد.

پرواز تهران به مشهد نیز در روز 13 فروردین ماه و در روزی که همه تعطیلات تمام شده است، نرخ بلیت هواپیما 55 هزار تومان است. اما هنوز برای این مسیرهای ارزان قیمت، سیستم پروازها برای دریافت بلیت برگشت، باز نشده است. بنابراین از آنجا که ممکن است بلیت هواپیمایی جایی مانند کیش در سال جدید افزایش داشته باشد، مشخص نیست کسی که با بلیت ارزان قیمت 24 هزار تومانی به کیش رفته برای برگشت، مجبور به تهیه بلیت چند هزار تومانی خواهد شد.

از سویی برای مقاصدی مانند مشهد می توان یک مسیر را با بلیت ارزان قیمت سفر کرد و مسیر برگشت را با هواپیما آمد و یا برعکس در آن صورت برای انجام یک مسیر زمانی کوتاهی با مبلغ کمی صرف شده و یک مسیر دیگر با نرخ معمولی سفر با قطار انجام می‌شود. این نوع سفر بیشتر برای زمانی غیر از ایام نوروز است. می‌توان این طور گفت که بهترین زمان برای سفر چه به لحاظ خلوتی مراکز گردشگری و یا صرف هزینه در پایان تعطیلات است.

این موضوع نشان می‌دهد که اگر مسئولان دولتی بتوانند مشوق هایی را برای ایامی غیر از تعطیلات ایجاد کنند، حجم سفرها از تعطیلات نوروزی به زمان های دیگر کشانده می شود چرا که در آن زمان ها نرخ بلیت هواپیماها و سفرها بسیار ارزان تر خواهد بود.


کد مطلب: 479263

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/479263/رمز-قیمت-نازل-بلیت-برخی-پروازها

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com