شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱۶
۲۲
آسمان ریسمان بافی‌برای برچسب زدن به شورای نگهبان؛

آقای هاشمی،سی‌ام شدن‌شما درانتخابات‌مجلس‌ششم و رای نیاوردن درانتخابات 84 چه پیامی داشته است؟!

جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب: 479253
آیا اگر همین شخص که روزی امام جمعه موقت تهران نیز بود در انتخابات ریاست جمهوری از رقیب خود شکست می‌خورد باید آن را به پای نظام نوشت؟ اگر در انتخابات سال 88 تفکر و نماینده این شخص نتوانست اعتماد عمومی ملت را جلب کند آیا باید آن را به نظام نسبت داد و گفت خوب نیست رییس مجمع تشخیص نظام اعتماد عمومی را جلب نکرده است؟
آقای هاشمی،سی‌ام شدن‌شما درانتخابات‌مجلس‌ششم و رای نیاوردن درانتخابات 84 چه پیامی داشته است؟!
گروه سیاست جهان نيوز ـ  هاشمی رفسنجانی در دیداری که با اعضای ستاد بزرگداشت و سومین همایش دانشجویی گرامی داشت شهیدان باکری و شهدای دانشگاه تبریز داشت گفته است:
«عدم رأی اعضای شورای نگهبان که مسؤول بررسی صلاحیت‌ها هستند، برای نظام خوب نیست، هم شورای نگهبان و هم دولت که مسؤولان قانونی نظارت و اجرای انتخابات در کشور هستند، باید به گونه‌ای عمل کنند که اعتماد عمومی را بیشتر نمایند.»
 
این بخش از سخنان آقای هاشمی به نظر بیش از آنکه دلسوزانه تلقی شود و از آن نگرانی برای نظام را بر داشت گردد، نوعی کنایه سیاسی و نیش زدن به رقبای انتخاباتی است.
 
چه آنکه در جمهوری اسلامی ایران که بر مبنای مردم سالاری دینی شکل گرفته است، بارها تعادل و موازنه سیاسی به دلیل انتخاب مردم تغییر کرده است. گویا آقای هاشمی به یاد ندارند در سالهایی که اصلاح طلبان به شدت علیه ایشان هجمه می‌کردند، وی در انتخابات مجلس ششم چه رتبه‌ای را کسب کرد؟ آیا رأی نیاوردن رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و عدم اقبال مردم به وی را که می‌تواند دلایل گوناگونی -از جمله انتقاد به عملکرد او و یا تخریب جناح مقابل- داشته باشد را باید به پای نظام نوشت؟ آیا اگر همین شخص که روزی امام جمعه موقت تهران نیز بود در انتخابات ریاست جمهوری از رقیب خود شکست می‌خورد باید آن را به پای نظام نوشت؟ اگر در انتخابات سال 88 تفکر و نماینده این شخص نتوانست اعتماد عمومی ملت را جلب کند آیا باید آن را به نظام نسبت داد و گفت خوب نیست رییس مجمع تشخیص نظام اعتماد عمومی را جلب نکرده است؟ اگر در سال 84 غالب مراجع و سیاسیون و حتی هنرمندان از شخصی حمایت کردند و نفر مقابل او رأی آورد آیا باید این گونه گفت که این امر برای مراجع و هنرمندان خوب نیست؟
 
قواعد مردمسالاری دینی این گونه اقتضای کند که گاهی مردم به هر دلیلی به یک جناحی رأی می‌دهند و مثلا دختر آقای هاشمی به خاطر انتساب به ایشان رأی دوم تهران می‌شود ولی همین مردم گاهی خود آقای هاشمی را برای مجلس مناسب نمی‌بینند و همین مردم باز در ریاست جمهوری به ایشان رأی نمی‌دهند اما برای خبرگان رهبری وی را شایسته می‌دانند!
 
مهم این است که افراد و خواص و به خصوص خانواده آقای هاشمی قواعد مردمسالاری دینی را بپذیرند و این گونه نباشد که هر گاه انتخابات به مذاق آنها خوش نیامد دسته جمعی درخیابانها آتشفشان به پا کنند و به خارج برای فشار بر مردم گرا بدهند!
 
آقای هاشمی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه نباید اعتدال، تحمل و صبوری را از دست داد، خطاب به حاضران اظهار داشت: سعی کنید نسبت به اتفاقات پیرامون خود عکس‌العمل منطقی، عقلانی و بجا داشته باشید و هیچ‌گاه از مسیر اعتدال خارج نشوید.
 
شاید بتوان این بخش از سخنان ایشان را بیان عبرت از گذشته عنوان کرد که به برای نمونه عنوان می‌دارد اگر در یک اتفاقی یا انتخاباتی رقیب شما پیروز شد دیگر حرکات آتشین و ریختن در خیابان و آشوب را انتخاب نکنید؛ بلکه عکس العملی منطقی و به جا داشته باشید و به جای این حرکات با پذیرفتن شکست پیروزی را به رقیب تبریک بگویید.
 
بیان این گونه کلمات از جانب آقای هاشمی می‌تواند مثبت باشد چرا که این گونه سخنان در هنگام پیروزی راحت‌تر به زبان می‌آید و ایشان و هواداران و همکرانش می‌توانند با متانت بیشتری به تمرین مردمسالاری بپردازند و این حق را به طرف مقابل نیر بدهند که اگر در انتخاباتی برنده شدند به شادی و سرور مشغول شوند نه آنکه یا آشوب به پا کنند و یا رأی دهندگان را بی شرف و عقب مانده خطاب کنند!!
منبع:رجا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


پیام :شهوت قدرت آدم را کور می کند بی آنکه از گذشته درس بگیرد ویا از پند و تجربه دیگران استفاده کند
رضا
Iran, Islamic Republic of
به اصلاح طلبان نمی شود اعتماد کرد , اگر در یک انتخاباتی شکست بخورند دوباره شلوغش می کنند.
رفسنجانی ... به دیگران .. کنایه می زند.
شما گذشته رو ول کن حال رو بپرس
رای آوردن فردی که فرزندش به جرم اختلاس و ارتشاء در زندان اوین است هم برای نظام خوب نیست و ایشان باید اعتماد عمومی را جلب نماید .
تحملش کنید چون به سیم آخرزده!
خودشون ثبت نام فله ای راه انداختند حالا شورای نگهبان بدهکار شده؟
یاشار
هاشمی درانتخابات ششم مجلس نوزدهم شدنه سی ام واگربازشماری آرای تهران ادامه پیدا میکرد میآمد پائین تر
پیامش تغییر جهت از راستی به چپی بود دید اینور براش چیزی نداره رفت اون سمت!!
مهدی
Romania
نه خیر دید اون سَمت برای مردم چیزی نداره، اومد این سَمت
Iran, Islamic Republic of
حداقل این پیام را دریافت کرد اصولگرایان کی پیام مردم را خواهند فهمید؟
ایرانی
Romania
میدونم منتشر نمی کنی ولی دلیلش رو میگم بهت چی بود جهان جون و اونم این بود که هر کسی در مقابل اصلاح طلبان باشد شکست می خورد و اگر در کنار اصلاح طلبان باشد محبوب می شود و رأی میاورد حتی اگر هاشمی رفسنجانی باشد.
علی
Iran, Islamic Republic of
چون با مردم شد مردم اورا خواستند
هاشمی در محکومیت پسرش و ۸۸ نشان داد آنقدر ها هم که می گویند انسان عمیقی نیست. رفتارش در انتخابات های متعدد نشان داد در مقابل شکست ضعیف است و نمی توانند دهان به شکایت های بی پایه و اساس باز نکند.
اول شدن هاشمي در سال 94 با بيش از 2 ميليون راي، براي شما چه پيامي دارد؟
رضايي ع ر
باالاخره ما نفهميديم هاشمي فتنه 88 را محكوم كرد يا نه !!!!
اگر كرد كي و كجا ؟؟؟؟
میزان رای ملت است (امام خمینی ره). این اصل همیشه حاکم است . آنهائیکه رای نمی آورند باید به عملکرد خود نگاه کنند. متقابلا رای مردم تابع عملکرد افراد تغییر میکند و ثابت نمی باشد.
آقای هاشمی دو با شکست خورد یکی از دوستداران امروز خود که دیروز او را عالیجناب سرخپوش می نامیدند و امروز منافع هر دو اینها اقتضا می کند که رفیق شفیق یکدیگر شود و دوم هم در سال 84 توسط احمدی نژاد که خداوند به او خیر دهد و هنوز هم با این که دو با در انتخابات رای اول تهران را آورده اما هنوز کمر راست نکرده زیرا ضربه خیلی سنگین و هولناک بود به همین خاطر رای نیاورندگان امروز را به بهنه ای تحقیر میکند چون قبلا بسرش آمده و فکر می کند همه مثل خودش فکر میکنند
فکر کنم هنوز طعم شکست سال 84 از کام ایشان بیرون نرفته دست احمدی نژاد و همه کسانی که به او رای دادند و باعث تلخکامی حضرات شدند درد نکند
اتفاقا نامبرده الان راسته چون طرفدار ليبراليسم و سرمايه داري است و قيافه واقعي خود را بروز داده!!!!!!!!!
هاشمي كلا رفته بود ،متهم رديف اول معضلات اجتماعي و اقتصادي از نظر اكثريت جامعه بود اما با چرخشي ماهرانه و با فرار به جلو خود را نجات داد و به نقطه اميد سرابي كساني هم تبديل گرديد!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
پیامش دموکراسی است.