جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

ساخت متروی مهرآباد چقدر آب خورد؟

پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب: 479151
خط مترو فرودگاه مهرآباد که با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی تکمیل شده است روز سه‌شنبه ۲۵ اسفند به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی فرودگاه مهرآباد‌، پروژه متروی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد با ‌تأمین اعتبار‌ 400 میلیارد تومانی‌ توسط شهرداری‌ و توسط شرکت مترو تهران و حومه اجرا شد.

‌طول این خط 2 کیلومتر بوده و دارای 4 ایستگاه است که مسافران می‌توانند در تهران در مقابل سالن ترمینال‌ها‌ی 2 و 4 و 6 فرودگاه پیاده شوند؛ این 4 ایستگاه مترو خط مهرآباد با تجهیزات کامل از جمله پله‌برقی راه‌اندازی شده است‌.

قطارهای این خط مترو به‌ صورت اختصاصی طراحی و ساخته شده است، واگن‌های این خط به‌صورت 100 درصد در داخل ساخته شده و مبلمان آن با قطارهای موجود در خطوط مترو متفاوت است و قابلیت حمل بار همراه مسافر در واگن‌های این مترو در نظر گرفته شده است‌.

‌قطارهای این خط قابلیت حرکت بدون راهبر را دارد‌؛ با راه‌اندازی این بخش از مترو روزانه 50 هزار نفر مسافر جابه‌جا می‌شوند، قطارهای این خط طبق استانداردهای جهانی طراحی شده است، این قطارها طراحی خاص فرودگاه را دارند و در آن نقاطی برای قرارگیری بار و چمدان مسافر تعبیه شده است.

طبق برنامه‌ریزی‌ انجام شده از سوی شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) و فرودگاه مهرآباد، خط متروی فرودگاه مهرآباد در روز سه‌شنبه 25 اسفند به‌طور رسمی آغاز به کار می‌کند.

هابیل درویشی مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه پیش بینی کرده که با راه اندازی این خط، روزانه حدود 70 هزار سفر به آمار موجود ناوگان مترو تهران و حومه افزوده شود.

مجری این پروژه مهم شهری، شرکت راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *