پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

آخر هفته بارانی برای جنوب و شرق کشور

پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب: 479089
سازمان هواشناسی کشور پیش‌بینی کرده است که از امروز تا آخر هفته استان‌های جنوب، جنوب شرق و شرق کشور رگبار، رعد و برق،‌ وزش باد و تگرگ دور از انتظار نیست.
به گزارش جهان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با مهر گفت: بررسی داده ها و نقشه های پیشیابی هواشناسی بیانگر استقرار جریانهای جنوبی و مرطوب همراه با گذر امواج تراز میانی جو از جنوب و جنوب شرق کشور طی سه روز آینده است که سبب تداوم ناپایداری ها به صورت رگبار، باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در جنوب، جنوب شرق و شرق کشور خواهد شد که در مناطق مستعد بارش تگرگ دور از انتظار نیست.

احد وظیفه افزود: شدت بارش امروز در استانهای هرمزگان، خراسان جنوبی، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان و فردا پنجشنبه در استانهای سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی و نیمه جنوبی خراسان رضوی خواهد بود.

به گفته وی، از امروز تا پایان هفته شرایط برای وقوع رگبار و رعد و برق و وزش شدید باد در دریای عمان و شرق خلیج فارس مهیا بوده و دریای عمان و شرق خلیج فارس مواج خواهد بود.

وظیفه ادامه داد: از روز جمعه با ورود یک سامانه بارشی کشور در برخی مناطق شمال غرب، غرب و تا اواخر وقت این روز در دامنه های البرز غربی ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می ‌شود.

وی گفت: هوای پایتخت امروز و فردا کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد و روز جمعه کمی ابری و در اواخر وقت ابری همراه با وزش باد پیش بینی می شود. بیشترین و کمترین دمای هوای پایتخت ۲۱ و ۱۱ درجه سانتیگراد اعلام شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *