کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دومین پایتخت کتاب ایران مشخص شد

18 اسفند 1394 ساعت 14:13

در دومین دوره اجرای طرح پایتخت کتاب ایران، شهر نیشابور به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شد.


به گزارش جهان به نقل از مهر، مراسم اختتامیه دومین دوره جشنواره پایتخت کتاب ایران و جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور، در تالار وحدت در حال برگزاری است.

در این مراسم شهر نیشابور  که به عنوان دومین پایتخت کتاب کشور انتخاب شده و معرفی خواهد شد. سال گذشته اهواز این عنوان را به خود اختصاص داده بود.

در دومین دوره پایتخت کتاب ایران ۱۰۰ شهر با طرح‌ها و برنامه‌های خود شرکت کرده بودند و پس از ارزیابی هیئت داوران، طرح‌ها و برنامه‌های ۱۵ شهر به دور نهایی راه یافت و ۶ شهر نامزد عنوان پایتخت کتاب ایران شدند که در نهایت شهر نیشابور این عنوان را به خود اختصاص داد.

در این مراسم بوشهر به عنوان دومین پایتخت کتاب ایران، شیراز به عنوان سومین پایتخت کتاب ابران و شهرهای یزد و شهرکرد به عنوان شهرهای نامزد پایتخت کتاب ایران معرفی و تقدیر شدند.

بر اساس اعلام مسئولان این طرح، بنیاد ملت وابسته به بانک ملت، به عنوان حامی این دو جشنواره یک باب کتابخانه در شهر پایتخت کتاب ایران تاسیس و به طرح‌های فرهنگی ۶ شهر در حوزه کتاب وام کم بهره اعطا می‌کند. همچنین این بنیاد از ۶ طرح برگزیده گروه‌های ترویج کتاب حمایت خواهد کرد.

مراسم اختتامیه دومین دوره جشنوراه پایتخت کتاب ایران و روستاهای دوستدار کتاب که از ساعت ۱۴ امروز دوشنبه ۱۷ اسفند ماه در تالار وحدت در حال برگزاری است.


کد مطلب: 478730

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/478730/دومین-پایتخت-کتاب-ایران-مشخص

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com