شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

رئیس اتاق بارزگانی مشاور محیط زیست شد!

دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب: 478411
رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: پیشگیری از تکرار مشکلات زیست‌محیطی همچون دریاچه ارومیه که اگر امروز 200 میلیارد دلار هم خرج کنیم، نمی‌توان آن را به حالت اولیه برگرداند، نیازمند تدوین نقشه راهی برای وضعیت آب و محیط زیست کشور است.
رئیس اتاق بارزگانی مشاور محیط زیست شد!
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محسن جلال‌پور صبح امروز در جلسه صبحانه کاری که با حضور معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست در اتاق ایران برگزار شد، به ضرورت توجه به مسئله محیط زیست در کشور اشاره کرد و گفت: جلسه‌ای نیست که در هر مصاحبه یا نشستی به عنوان سخنگوی بخش غیردولتی اقتصاد در مورد محیط زیست و نگاه جدی به آن به عنوان اولویت اول کشور صحبت نکرده باشیم.

وی با انتقاد از عملکرد رسانه‌ها در پوشش مسائل مرتبط با محیط زیست و پدیده ریزگردها گفت: بسیار از رسانه‌ها گله‌مندم، چرا که وظیفه خود را در این زمینه به هیچ وجه انجام نداده‌اند، تا حدی که بنده مشکل اضافه برداشت آب از رودخانه‌های دجله و فرات را با دو دلی خدمت نخست‌وزیر ترکیه مطرح کردم، دریغ از اینکه رسانه ملی یا خبرگزاری دولت یا سایر رسانه‌ها به این مسئله مهم که به آینده و تمدن کشور خدشه وارد کرده، آن را عنوان کنند.

جلال پور تصریح کرد: وقتی بخش خصوصی جرات می‌کند و موضوعی را به عرصه می‌آورد و از طرفی رسانه‌ها همکاری نمی‌کنند، جای افسوس دارد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران به پدیده ریزگردها هم اشاره‌ای کرد و افزود: امروز عراق و سوریه در منطقه قربانی کار ضد اخلاقی و خلاف عرف بین‌الملل شده‌اند که به جهت خشک شدن تالاب‌ها در حال اتفاق افتادن است که این مسئله اصلی‌ترین عامل افت کیفیت زندگی در 25 سال آینده خواهد بود.

جلال‌پور یکی از اصلی‌ترین وظیفه اتاق‌ها را ایجاد فضای مناسب کسب و کار دانست که فقط مربوط به مسائل اقتصادی صرف نیست، بلکه نیاز اولیه‌اش مسائلی همچون محیط زیست، آب و خاک است.

رئیس پارلمان بخش خصوصی کشور با بیان اینکه در سال‌های گذشته از دریاچه آرال درس نگرفته‌ایم و مسئله دریاچه ارومیه هم پیش آمده،‌ اضافه کرد: امروز اگر 200 میلیارد دلار هم خرج کنیم، نمی‌توانیم دریاچه ارومیه را به حالت اولیه برگردانیم که علت آن توسعه بدون توجه به ظرفیت‌های هر منطقه، نادیده گرفتن آمایش سرزمین و بی‌توجهی به اجرای برخی پروژه‌هاست.

وی آمادگی اتاق را در راستای کمک به تدوین نقشه راهی برای آب و محیط زیست اعلام کرد و گفت: در همین راستا در دوره جدید اتاق بازرگانی کمیسیون آب و محیط زیست را در اتاق ایران ایجاد کرده‌ایم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *