پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۱

یک کاندیدای دیگر هم شاغل‌انتخاباتی در آمد

دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب: 478388
سهیلا جلودارزاده کاندیدا و منتخب مردم تهران در انتخابات مجلس دهم برخلاف ماده ۲۹ قانون انتخابات، همزمان با تصدی سمت مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت‌، در انتخابات مجلس شرکت کرده و حائز رای هم شده است.
یک کاندیدای دیگر هم شاغل‌انتخاباتی در آمد
به گزارش  جهان به نقل از کیهان، دیروز وزارت صنایع برگه‌ای را با امضای وزیر منتشر کرد که حاکی از استعفای جلودارزاده در تاریخ 27 خرداد 94 بود ولی این اقدام وزارت صنعت در حالی است که خانم جلودارزاده در تاریخ 22 دی‌ماه 94 به عنوان مشاور وزیر صنعت با سایت وابسته به این وزارتخانه مصاحبه کرده است و در چند جای این مصاحبه از وی با عنوان مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بانوان یاد شده است.

بنابراین باید از جناب نعمت‌زاده پرسید، با چه مجوزی برگه‌ حاکی از استعفای خانم جلودارزاده را صادر کرده است؟ و این قانون‌شکنی آشکار و غیرقابل توجیه با کدام انگیزه حزبی صورت پذیرفته است؟!

گفتنی است محمدرضا نجفی که نام او در ردیف 28 افراد وارد شده به مجلس دهم از حوزه انتخابیه تهران به چشم می‌خورد‌ نیز شرایط مشابهی دارد.

چنان‌که مشخص شده وی در دوران انتخابات و ماه‌های قبل از آن سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری استان مرکزی بود و در مهلت مقرر برای استعفا از سمت خود به منظور ثبت‌نام در انتخابات اقدام نکرده است و همین هم باعث شده که پرونده وی اکنون توسط هیئت نظارت بر انتخابات استان مرکزی مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

* یکی دیگر از منتخبان حوزه انتخابیه تهران نیز دارای وضعیت مشابه نجفی بوده است.

 براساس این مستندات سهیلا جلودارزاده منتخب مردم تهران در انتخابات مجلس شورای اسلامی، بعد از مهلت قانونی برای استعفا از سمت دولتی خود، همچنان با عنوان مشاور وزیر صنعت و مسئول دفتر امور بانوان و زنان وزارت صنعت و معدن مشغول به کار بوده است.

بند (الف) ماده 29  قانون انتخابات، تاکید دارد کارمندان دولت از جمله مشاورین وزرا اجازه کاندیداتوری در انتخابات مجلس را ندارند و اگر چنین فردی به دنبال نامزد شدن برای انتخابات است باید 6 ماه قبل از ثبت‌نام در انتخابات از سمت خود استعفا داده و از آن زمان به بعد هیچ پست دولتی نداشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دولت تدبییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییروراستگوییییییییییییییییییییییییییییییان