سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۳
کم تجربگی نمایندگان جدید تهران؛

روزنامه اصلاحات: نمایندگان مجلس دهم بی تجربه‌اند!

شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۹
کد مطلب: 478097
یک روزنامه اصلاح طلب در یادداشتی در تحلیل انتخابات مجلس شورای اسلامی نسبت به جهت گیری و منش«ناسیاست» هشدار داد و نوشت و با تاکید بر این که گذر از امر سیاسی به اجتماعی یک زنگ خطر برای طیف ها و گروه های سیاسی است، تصریح کرد که این مساله اما به بیش از همه به سود دولت است.
روزنامه اصلاحات: نمایندگان مجلس دهم بی تجربه‌اند!
به گزارش جهان، روزنامه شرق در یادداشتی در تحلیل انتخابات مجلس شورای اسلامی نسبت به جهت گیری و منش«ناسیاست» هشدار داد و نوشت و با تاکید بر این که گذر از امر سیاسی به اجتماعی یک زنگ خطر برای طیف ها و گروه های سیاسی است، تصریح کرد که این مساله اما به بیش از همه به سود دولت است.

 احمد غلامی در یادداشتی با اشاره جامعه و مردمان به سمت «ناسیاست» گام برمی‌دارند، نوشت: این ها به‌نوعی از امر سیاسی به امر اجتماعی گذر می‌کنند و بیش از آنکه کنش‌هایشان سیاسی و تحول‌خواهانه باشد، در پی تغییر سبک و ذائقه زندگی است. مانند خانه‌تکانی در آستانه عید و نوسازی وسایل کهنه و فرسوده و تغییر مبلمان و به‌تعبیری تغییر فضای ملالت‌بار زندگی. اگر خانه‌تکانی مجلس هم با این نیت روی داده باشد، زنگ خطری است جدی برای تمام طیف‌های سیاسی. در همین خانه‌تکانی نشانی از «ناسیاست» دیده می‌شود که بیش از همه، دولت از آن سود می‌برد.

به نوشته این روزنامه، رویکردهای تازه‌ای که در انتخابات اخیر ظهور کرده است، میل به «ناشناختگی» نامزدها در پایتخت و افزایش زاویه تمایل پیشا‌مشارکت و پشیمانی پسا‌مشارکت در انتخابات‌های اخیر، از دهه ٩٠ به بعد، از تحولات روحیه رأی‌دهندگان به شمار می‌آید.

شرق در ادامه، با اشاره به لیست پیروز اصلاح طلبان در تهران هشدار داد: این فهرست سی‌نفره و تمام کسانی که از شهرستان‌ها به نام اصلاح‌طلبی به مجلس راه یافته‌اند، توانا یا ناتوان، خوب یا بد، کنش سیاسی‌شان به پای اصلاح‌طلبان نوشته می‌شود. این نکته مهمی است که نمایندگان نباید لحظه‌ای از آن غافل بمانند. اکنون مسئولیت سنگینی بر دوش آنها است؛ مسئولیتی که با فرصت‌طلبی و منفعت‌طلبی قرابتی ندارد. آنها به‌ اعتبار کسانی به مجلس رفته‌اند که از هر دوِ این خصلت‌ها مبرا هستند؛ اما نمی‌توان نادیده گرفت که نفس هر آدمی وسعتی به اندازه خودش دارد. آنچه بیش از هر چیز، امکان دارد آنها را به ورطه «ناسیاست» سوق دهد، کم‌تجربگی برخی نمایندگان و فضای کلی مجلس است که لبه‌های تیز آن ساییده شده است و دیگر از آن تضادها و کنش‌های سیاسی میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان سابق خبری نیست.
منبع:شفاف
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ببینید آش چقدر شور شده دیگه داد خودشون هم در اومده
Estonia
واقعا افراد لیستشون افراد کم تجربه ای اند، ای کاش تعدادی از افراد با تجربه مثل مهرعلیزاده هم تایید می شدند
سیدعباس
Iran, Islamic Republic of
در طول یکماه , به تجربیات فراوانی می رسند.