کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارخانه فولاد وزارت دفاع از پایتخت رفت

15 اسفند 1394 ساعت 15:56

وزیر دفاع از درخت کاری و ایجاد فضای سبز به صورت گسترده در کلیه اماکن ودجا در سراسر کشور و تعطیلی و خارج کردن صنایع دفاعی نظیر کارخانه فولاد در منطقه پاسداران تهران پس از ۵۰ سال خبر داد.


به گزارش جهان به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، همزمان با 15 اسفند ماه روز درخت کاری با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح 111 اصله نهال را به یاد 111 شهید دفاع مقدس که قرار است پیکر مطهر آنان در ایام فاطمیه در نقاط مختلف کشور تشییع شد، غرس شد.

وزیر دفاع در این مراسم طی سخنانی با اشاره به حدیث پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه "هر کس درختی بکارد و درخت میوه دهد، خداوند به اندازه میوه‌های آن درخت به او ثواب دهد"، گفت: ایران سرسبز، آباد و سربلند خواست و آرمان شهیدان، امام شهیدان و از توصیه‌های  مؤکد مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری است.

وی افزود: امروز به یاد همه شهدای دفاع مقدس، یک‌هزار شهید والامقام وزارت دفاع و 111 شهیدی که قرار است در ایام فاطمیه در نقاط مختلف کشور با حضور حماسی و شورانگیزمردم تشییع شوند، 111 نهال درخت غرس کردیم.

سردار دهقان با اشاره به اینکه حفظ محیط زیست و حفاظت از مراتع و جنگل‌ها و ترویج درخت کاری از اقدامات اساسی در این حوزه به شمار می‌رود، گفت: در کلان شهرهایی مثل تهران که از آلودگی هوا رنج می‌برد باید با گسترش فضای سبز و درخت کاری در هر نقطه‌ای که امکان آن وجود دارد به کاهش آلودگی، ایجاد و حفظ هوای پاک کمک کرد.

وی با بیان اینکه وزارت دفاع در خصوص حفاظت از محیط زیست گام‌های بلندی برداشته است، درخت کاری و ایجاد فضای سبز به صورت گسترده در کلیه اماکن ودجا در سراسر کشور و تعطیلی و خارج کردن صنایع دفاعی نظیر کارخانه فولاد در منطقه پاسداران تهران پس از 50 سال را از جمله این اقدامات ذکر کرد و افزود: این روند در چارچوب اجرای طرح آمایش سرزمینی صنایع دفاعی با رویکرد زیست  محیطی ادامه  خواهد داشت.


کد مطلب: 478086

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/478086/کارخانه-فولاد-وزارت-دفاع-پایتخت-رفت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com