پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

ایتالیا به لیبی لشگر می کشد

شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب: 478055
ایتالیا در نظر دارد حدود پنج هزار نظامی روانه لیبی کند.
به گزارش جهان، مهر به نقل از خبرگزاری آلمان خبر داد، « جان فیلیپس» سفیر آمریکا در ایتالیا با اعلام این خبر اظهار داشت: اعزام نظامیان ایتالیایی به لیبی در حالی صورت می گیرد که «آنجلینو آلفانو» وزیر کشور ایتالیا نیز در سخنانی خطر ایجاد خلافت داعش در ایتالیا را محکوم کرده است.

بر اساس گزارش های اعلام شده «روبرتا پینوتی» وزیر دفاع ایتالیا روز یکشنبه ۱۴ فوریه ۲۰۱۶ اعلام کرده بود که کشورش آماده بر عهده گرفتن رهبری ائتلاف بین المللی به منظور مقابله با پیشروی های شورشیان نزدیک به گروه تروریستی داعش  است و احتمالا ۵۰۰۰ نظامی ایتالیایی به لیبی اعزام خواهند شد.

این در حالی است که پیش تر وزیر امورخارجه ایتالیا با بیان اینکه ما آماده هستیم به شرط تشکیل دولت توافق ملی در لیبی و درخواست این دولت از ما برای مداخله، رهبری عملیات نظامی علیه داعش در این کشور را برعهده بگیریم، گفت: سطح برنامه ریزی و هماهنگی میان سیاست های دفاعی مختلف درباره مشارکت احتمالی در برقراری امنیت در لیبی به سطح بسیار خوبی رسیده و از چند هفته پیش ادامه دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *