پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

جزئیات جشنواره قرآن و حدیث حوزه خواهران

شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب: 477999
دبیر دهمین جشنواره قرآن و حدیث حوزه‎های علمیه خواهران قم گفت: این جشنواره از ۱۲ اسفندماه آغاز شده و تا ۵ خرداد سال آینده ادامه دارد.
به گزارش جهان، فهیمه الیاسی در گفتگو با مهر گفت: بخش شفاهی این جشنواره به کار خود پایان داد و بخش آنلاین آن تا ۲۵ اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

دبیر دهمین جشنواره قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه خواهران قم افزود: در این جشنواره ۳ هزار و ۳۰۰ خواهر طلبه از مدارس علمیه قم در ۳۷ رشته شرکت کرده‌اند.

الیاسی ارتقای سطح معارف قرآنی و گسترش فضای قرآنی در حوزه‌های علمیه را از اهداف محوری برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

وی با تأکید بر اینکه این جشنواره در مرکز علمی و حوزوی جامعه الزهرا(س) در حال برگزاری است، اظهار داشت: این جشنواره در سال‌های گذشته به صورت کشوری برگزار می‌شد اما امسال برای اولین بار در قالب استانی برگزار شده و هدف آن شناسایی استعدادهای قرآنی و معارفی در حوزه‌های علمیه خواهران و پرورش استعدادها از طریق حمایت‌های مادی و معنوی از طلاب خواهر برگزیده در این جشنواره است.

الیاسی گفت: استقبال طلاب خواهر از این جشنواره بسیار خوب بوده است و این موضوع نشان دهنده انس طلاب با قرآن و علوم قرآنی است.

به گفته وی، اگر فرهنگ قرآنی در جامعه با محوریت طلاب و مبلغان دینی ترویج شد زمان کوتاه‌تری برای رسیدن به یک جامعه قرآنی ایده‌آل لازم خواهد بود زیرا بانوان جامعه هدف طلاب خواهر هستند و اگر در یک جامعه، زنان در مسیر رشد یک فرهنگ قرار گرفتند، آن جامعه در مسیر فرهنگ قرآنی قرار خواهد گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *